Centura Buftea și lărgirea la 4 benzi pe DN 1 A la Mogoșoaia și Prelungirea Ghencea, în continuare fără șantiere. Secretar de stat : Maristar a depus proiectul pentru Autorizația de Construire la Mogoșoaia

Buftea DN 1 A

Lucrările pentru modernizare și lărgire la 4 benzi pe DN 1 A la Mogoșoaia și pe Prelungirea Ghencea în Ilfov încă nu au început, deși contractele de execuție sunt semnate de câteva luni, iar pentru Centura Buftea, CNAIR încă nu a semnat contractul cu PORR pentru că nu este gata noua Hotărâre de Guvern cu actualizarea indicatorilor tehnico-economici. Sunt trei proiecte întârziate ale CNAIR în județul Ilfov, pentru Mogoșoaia și Prelungirea Ghencea fiind depășită etapa de proiectare.

Modernizare DN 1 A la Mogoșoaia

Contractul pentru modernizarea și lărgirea DN 1 A la Mogoșoaia pe o lungime de 1,1 kilometri a fost semnat cu Maristar încă din decembrie 2023 pentru 62 milioane lei și o durată de 12 luni, cu 2 luni pentru proiectare și 10 execuție. Maristar a depus Proiectul pentru Autorizația de Construire (PAC), a transmis secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Scrioșteanu, răspunzând unei întrebări : ,,este in lucru organizarea de santier in zona Gării, se lucrează la identificarea poziției exacte a tuturor rețelelor de utilități și a fost depusă cererea pentru emiterea autorizației de construire. “- Ionel Scrioșteanu. Întârzierea este cauzată și de problemele cu relocările de utilități și exproprieri.

Lărgirea DN 1 A București – Buftea se va face la 2 benzi/sens între Centura București (Pasajul Mogoșoaia) și Parcul Mogoșoaia pe aproximativ 1,2 kilometri, zona mediană va avea o lățime de un metru pentru parapete de protecție, iar trotuarele 2,5 metri. Pe traseu vor fi amenajate și două pasaje pietonale cu scări rulante și lift. Durata pentru proiectarea și execuția lucrărilor este de 12 luni din care, 2 luni perioada de proiectare și 10 luni execuție. Vor fi construite și două pasaje pietonale subterane, primul la intrarea în Parcul Mogoșoaia, iar al doilea în zona Podului peste linia de tren CF 700.

,,Asocierea Maristar Com SRL – Hydrostroy AD, care a câștigat contractul în valoare de 61,56 milioane lei fără TVA, are la dispoziție 2 luni pentru proiectare și 10 luni pentru execuția lucrărilor de modernizare. Sursa de finantare: Fonduri Europene Nerambursabile – Programul Operational de Transport 2021 – 2027 (PT). Prin modernizarea și lărgirea la 4 benzi a sectorului de drum DN 1 A pe lungimea de 1.280 m (km 12+ 290 – Km 13 +570) se va asigura conexiunea cu rețeaua existentă și se vor implementa măsuri de siguranță rutieră (trotuare, stații de autobuz, parapet median, etc).” -directorul CNAIR, Cristian Pistol.

Modernizare DN 1 A Mogoșoaia :

Lărgire pe Prelungirea Ghencea între Pasajul Domnești și București

CNAIR a semnat cu Tracon în ianuarie 2024 contractul de 42 milioane lei pentru modernizare și lărgirea carosabilului pe Prelungirea Ghncea între Pasajul de la Domnești de pe Centura Capitalei și limita administrativă a Bucureștiului/sector 6. Etapa de proiectare cu o durată de 2 luni a început în februarie după cum Economedia a explicat aici.

Și în cazul acestui proiect sunt probleme cu relocările de utilități, au întârziat și exproprierile, iar Ministerul Transporturilor încă nu a reușit să emită Autorizația pentru Construire. Tracon a finalizat Pasajul Domnești și va începe lucările la Pasajul de la Brănești peste linia de tren București-Constanța.

Pasajul Domnești și Prelungirea Ghncea :

PORR, ținut pe loc pe Centura Buftea

PORR, unul dintre cei mai buni constructori care lucrează în România, nu poate începe lucrările pe Centura Buftea pentru că Ministerul Transporturilor încă nu a actualizat indicatorii proiectului. La șase luni de la desemnare (a avut și singura ofertă depusă) contractul încă nu a fost semnat, valoarea ofertei, de 281 milioane lei fiind mult peste cea aprobată în 2010, de 183 milioane lei (Economedia a explicat aici.)

,,Mă bucur că în cazul procedurii de licitație pentru Varianta de Ocolire a orașului Buftea, unde l-am declarat câștigător pe același constructor (n.r PORR), nu a fost depusă nicio contestație și se poate trece la semnarea contractului. ” a transmis miercuri, 10 ianuarie 2024, pe Facebook, secretarul de stat Scrioșteanu.

Centura orașului Buftea din județul Ilfov va avea o lungime de 6 kilometri, iar durata de realizare este de 34 de luni, primele 10 pentru proiectare și 24 pentru execuție. PORR este un constructor puternic din Austria care a finalizat înainte de termen primul lot al Autostrăzii A1 Sibiu – Pitești și lucrează conform graficului pe lotul 4 cu tunelul Curtea de Argeș. Filiala PORR România a câștigat licitația cu o ofertă de 281 milioane lei (estimarea CNAIR fiind 330-390 milioane).

„Am desemnat astăzi (n.r 8 decembrie) constructorul Variantei de Ocolire Buftea, județul Ilfov ! PORR CONSTRUCT SRL, care a câștigat acest contract cu suma de 281,17 milioane de lei (fără TVA), are la dispoziție 34 de luni pentru finalizarea proiectării și a lucrărilor (10 luni perioada de proiectare și 24 de luni perioada de execuție a lucrărilor). Contractul pentru construcția acestei variante ocolitoare, în lungime de 5,77 km, este finanțat prin Programul Transport 2021-2027 (PT). Traseul acestui nou obiectiv de infrastructură rutieră va porni de la km 17+100 al DN 1 A, va ocoli pe partea de est complexul Avicola Buftea și va continua pe culoarul natural care mărginește canalul situat la est de localitatea Buftea, paralel cu DN1A. Traseul va traversa denivelat un drum colector, DJ 101, magistrala 300 a CFR și va face joncțiunea cu DN1A ( la km 21+700) prin strada Metalurgiei”, Cristian Pistol, decembrie 2023.

Traseu Centura Buftea :

Sursa Foto : Ionel Scrioşteanu

 

 

Comentarii

  1. Salut . Mai stie cineva care este stadiul la Drum Orbital 4 ? Variante de traseu pe segmentul Bucuresti ?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *