Consiliul Județean Călărași a lansat în licitație un contract pentru realizarea studiului de fezabilitate al pasajului rutier de la Lehliu Gară, peste Magistrala CFR București – Constanța. Proiectul este derulat în cadrul unui parteneriat CNAIR – CJ Călărași, iar supratraversarea este necesară pentru a elimina cozile de la bariera CFR. La semnarea parteneriatului, se luase în vedere finanțarea prin PNRR, însă contractul din SEAP arată finanțarea documentației tehnice din fonduri de la buget. Contractul are o durată de realizare de 4 luni și o valoare de 1,8 milioane lei.
„Obiectul contractului de prestari de servicii este Elaborarea Studiului de Fezabilitate pentru obiectivul de investitii „Pasaj de trecere la nivel de cale ferata, Bucuresti – Constanta (Lehliu-Gara)” in conformitate cu prevederile din Caietul de Sarcini şi a conditiilor din contract . Descrierea serviciilor este disponibila in Caietul de Sarcini şi Documentatia tehnica din cadrul prezentei documentatii de atribuire”, potrivit SEAP.
„În prezent drumul natțional DN 3 intersectează la nivel calea ferată București-Constanța în Lehliu Gară. Având în vedere că zilnic circulă 26 de perechi de trenuri la care se aduagă trenurile de marfă, CF 800 realizând legătura între Portul Constanța și București. Astfel, circulația pe drumul național DN 3 este frecvent îngreunată în orașul Lehliu Gară. De asemenea, la 1,4 kilometri spre sud de această intersecție la nivel este accesul spre A 2 (n.r. Autostrada Soarelui) astfel că, Dn 3 reprezintă, în acest areal un colector de trafic pentru vehicule care tranzitează spre A 2, dar și o rută alternativă în cazul unor incidente de natură să conducă la închiderea și devierea traficului pe A2”, arată caietul de sarcini pe care l-a consultat Economedia. Ofertele pot fi depuse până pe 24 noiembrie 2023.
Ar putea fi al treilea pod peste Magistrala 800, primul, cel de la Drajna de pe DN 21 fiind deschis în primăvară, iar Primăria Brănești având în pregătire o nouă licitație pentru execuția podului.