Pasajul de la Domneşti: Circulaţia pe Centura Capitalei va fi închisă, în reprize, în noaptea de sâmbătă spre duminică. Pe Centură se construiesc cinci pasaje, iar primul pod inagurat va fi luna viitoare, la Mogoşoaia

Pasaj Domneşti Centură

Lucrările pentru construirea pasajului suprateran de la Domneşti pe Centura Bucureşti Sud avansează conform graficului, stadiul fizic de execuţie a depăşit 40%, iar în noaptea de sâmbătă spre duminică (25 spre 26 septembrie) se închide circulaţia pe Centură pentru ridicarea grinzilor metalice.

Restricţia de circulaţie va fi valabilă de la miezul nopţii, ora 00.00 până la ora 04.00 dimineaţa, iar închiderea circulaţiei se va face în reprize de maximum 30 de minute, a anunţat Ionel Scrioşteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor.

Intersecţia de la Domneşti este cea mai aglomerată de pe Centură, cozile de camioane se întind pe mulţi kilometri, practic între breteaua Autostrăzii A1 Bucureşti – Piteşti şi intersecţia cu DN 6, la Bragadiru. Pasajul suprateran va fi al doilea sens giratoriu suspendat din România, după cel de la Blejoi, pe Centura Ploieşti Nord.

Pentru şoferii care urmează să ajungă pe Centură în zona Domneşti se recomandă ruta ocolitoare pe relaţia A1 – Otopeni – A2 Autostrada Soarelui.

„Circulaţia rutieră va fi închisă, în noaptea de sâmbătă spre dumunică, pe Centura Bucureştiului pentru montarea grinzilor metalice principale ale pasajului Domneşti, peste Centura Capitalei. Este vorba despre intervalul orar 00:00 – 04:00h, în noaptea de 25 spre 26 septembrie 2021. Pe perioada lucrărilor, circulația rutieră se va desfășura cu întreruperi de maximum 30 minute, pe ambele sensuri de circulație ale DNCB. În timpul execuției lucrărilor, traficul va fi dirijat și monitorizat de echipaje ale Poliției Rutiere și reprezentanți ai antreprenorului”, a anunţat secretarul de stat în Ministerul Transporturilor.

Contractul pentru proiectarea şi execuţia pasajului de la Domneşti a fost semnat în 2017 cu antreprenorul român Straco pentru aproximativ 100 de milioane de lei, proiectul fiind întârziat cel puţin un an după ce fostul primar general Gabriela Firea a cerut modificarea pasajului pentru a include bucla de întoarcere a tramvaiului de pe Prelungirea Ghencea (n.r. lucrările pentru lărgirea arterei nu vor cuprinde şi montarea liniei de tramvai pentru că PMB nu are fonduri). Termenul estimat de finalizare este septembrie 2022.

Pasajul de la Mogoşoaia, inaugurat pe 1 octombrie

Pasajul de la Mogoşoaia (pasaj clasic) este singurul pod care va fi deschis circulaţiei anul acesta, promisiunile oficialilor din Transporturi fiind chiar pentru data de 1 octombrie. Alte două pasaje, Berceni şi Popeşti Leordeni (sensuri giratorii suspendate), au termen vara anului viitor, în timp ce pentru pasajul de la Cernica inaugurarea va fi, cel mai probabil, la începutul anului 2023. Proiectul pentru modernizarea Centurii între DN 2 şi A2 care cuprinde şi construirea pasajului de la Cernica este cel mai întârziat şantier de pe centura Capitalei.




 

Comentarii

  1. Care este diferența dintre un sens giratoriu suspendat și unul pe pământ? Raspuns: coloana de mașini va fi la inaltime!!!
    Se întâmplă exact ca la Mogoșoaia: se face sens giratoriu pe pamant ,după care se face un amarat de pod care și aici trebuia făcut la fel.
    O fi prostie .neștiință sau……altceva?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *