Permis pentru camioane de la 18 ani și pentru autocare de la 21 de ani. Transportatorii rutieri îi solicită Președintelui Iohannis să promulge Legea care scade limitele de vârstă pentru șoferii profesioniști

transportator, camion, sofer, trafic, masini Sursa foto: Pixabay

Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) îi solicită Președintelui Klaus Iohannis să promulge Legea care scade limita de vârstă de la 21 la 18 ani pentru obținerea permisului categoria C (camioane) respectiv de la 24 la 21 de ani pentru categoria D – autocare. Plenul Camerei Deputaților, în calitate de for decizional a votat Legea săptămâna trecută, reducerea limitei de vârstă pentru transportatorii de mărfuri și persoane fiind o măsură care să răspundă crizei de șoferi profesioniști din România și să asigure un loc de muncă după împlinirea vârstei de 18 ani și după obținerea permisului categoria B (autovehicule de până la 3,5 tone și nu mai mult de 9 locuri).

UNTRR precizează că, România are un deficit de peste 70 000 de conducători auto profesioniști și subliniază că, până la 21 de ani, conducătorii de camioane nu pot ieși din România : ,,Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România – UNTRR salută decizia Parlamentului României de a adopta Legea care permite tinerilor să obțină permisul de conducere pentru categoriile C și CE la vârsta de 18 ani. România devine astfel al 18 stat european care stabilește vârsta minimă de 18 ani pentru conducătorii auto profesioniști de camioane conform prevederilor legislației europene, aplicate de mult timp în Austria, Cehia, Germania, Danemarca, Estonia, Franța, Grecia, Croația, Ungaria, Irlanda, Lituania, Olanda, Polonia, Portugalia, Slovenia, Suedia și Marea Britanie.

Urmare solicitărilor repetate inițiate de UNTRR încă din 2015 și adresate Guvernului și Parlamentului României, plenul Camerei Deputaților din 13.12.2022 a votat cu 275 voturi pentru și 1 vot abținere adoptarea Legii pentru modificarea și completarea Codului Rutier – respectiv a OUG nr.195/2002 privind circulația pe drumurile publice care permite tinerilor de 18 ani posesori de permis de conducere categoria B să obțină și permisul pentru categoriile C și CE. Prin acest vot, România transpune prevederile DIRECTIVEI nr. 645/2018 prin care tinerii pot obține permisul de conducere pentru categoriile C și CE la vârsta de 18 ani. Chiar dacă vine cu întârziere, această lege poate să ajute în următorii ani atât industria transporturilor rutiere cât și economia națională. În perspectiva adoptării generale la nivel european a vârstei de 18 ani pentru obținerea permisului de conducere categoria C și CE care le va permite tinerilor să conducă camioane și în trafic internațional, România va avea deja pregătită industria și forță de muncă calificată pentru această activitate. UNTRR solicită Președintelui României promulgarea urgentă a legii adoptate de Parlament, pentru a permite tinerilor să obțină permisul de conducere pentru categoriile C și CE la vârsta de 18 ani, in acest fel răspunzând nevoilor industriei de transporturilor rutiere de a angaja conducători auto profesioniști și oferind oportunități de angajare în România pentru tinerii aflați în căutarea unui loc de muncă bine plătit.” a transmis UNTRR

Analize Economedia

salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda

Pe de altă parte, scăderea limitei de vârstă pentru șoferii profesioniști ridică și o problemă majoră de siguranță rutieră în țara cu cele mai multe persoane decedate în accidente de circulației, cu cea mai slab dezvoltată rețea de autostrăzi/ drumuri expres, dar și cu mari carențe de educație rutieră, inclusiv permise de conducere pentru analfabeți (detalii aici)

Noua lege adoptată de Parlamentul României facilitează angajarea conducătorilor auto de camion de la vârsta de 18 ani, este totodată o măsură concretă de a reduce rata ridicată a șomajului în rândul tinerilor și de a păstră tinerii doritori sa practice aceasta meserie în țară. Având în vedere că rata șomajului în rândul tinerilor (15-24 ani) a atins cel mai ridicat nivel în septembrie 2022 (21,3%) conform INS, legea adoptată de Parlamentul României oferă o șansă reală tinerilor să se angajeze într-o meserie bine plătită, care îi recompensează mai mult decât orice alta ocupație din România și astfel să rămână în țară, devenind conducători auto profesioniști în transporturile rutiere de mărfuri, sector esențial al economiei românești. Conform prevederilor noii Legi adoptate de Parlamentul României, tinerii cu vârsta de 18 ani posesori ai permisului de conducere categoria B se pot înscrie la școala de șoferi și pot obține categoria C, CE însă nu vor putea să conducă vehicule din această categorie decât după ce vor obține și certificatul de calificare profesională inițială – CPI, prin susținerea unui examen de cunoștințe teoretice şi practice, după ce au urmat cursurile unui centru de pregătire şi perfecționare profesională autorizat de Ministerul Transporturilor. Până la vârsta de 21 de ani, tinerii angajati vor putea conduce vehicule din categoria C, CE numai pe teritoriul României, precizează UNTRR.

 

 

 

 

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Eu am luat permisul recent invatand de pe i-drpciv.ro, ceea ce m-a ajutat enorm. Parerea mea despre aceasta scadere de varsta este un pericol pentru cei tineri deoarece scăderea limitei de vârstă pentru șoferii profesioniști ridică și o problemă majoră de siguranță rutieră în țara cu cele mai multe persoane decedate în accidente de circulației.

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.