Startup-ul de inteligență artificială Perplexity AI a făcut o ofertă neoficială de 34,5 miliarde de dolari pentru browserul Chrome al Google, a confirmat CNBC marți.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
Această sumă este mai mare decât evaluarea actuală a Perplexity, însă compania a spus că mai mulți investitori au fost de acord să susțină tranzacția. În iulie, Perplexity a fost evaluată la 18 miliarde de dolari ca parte a unei extinderi care evaluase compania la 14 miliarde de dolari cu câteva luni înainte.
Google nu a răspuns imediat solicitării CNBC pentru comentarii. The Wall Street Journal a fost prima publicație care a raportat oferta.
Perplexity este cunoscută mai ales pentru motorul său de căutare bazat pe AI, care oferă utilizatorilor răspunsuri simple la întrebări și link-uri către materialul original de pe web. Luna trecută, a lansat propriul browser bazat pe AI, numit Comet.
Startup-ul este în plină competiție pentru supremație în AI generativ, cu companii precum Meta și OpenAI care oferă salarii și prime uriașe pentru inginerii de top. Giganții cheltuiesc zeci de miliarde de dolari anual pe infrastructură AI pentru a construi modele lingvistice mari și a rula sarcini grele, în timp ce startup-urile strâng miliarde de dolari de la investitori venture, fonduri speculative și giganți tech pentru a plăti hardware-ul și personalul necesar pentru competiție.
Perplexity a fost abordată de Meta la începutul acestui an pentru o posibilă achiziție, dar tranzacția nu s-a finalizat.
Oferta Perplexity vine după ce Departamentul de Justiție al SUA a propus ca Google să renunțe la Chrome ca parte a procesului antitrust pe care l-a pierdut anul trecut. Judecătorul a decis că Google a deținut un monopol ilegal în piața principală a căutărilor pe internet.
În replică, Google a spus că DOJ promovează „o agendă radical intervenționistă” și că propunerea agenției este „extrem de exagerată”. Compania nu a dezvăluit încă cum intenționează să-și ajusteze activitatea după hotărârea antitrust.
Chrome, lansat în 2008, oferă Google date folosite ulterior pentru direcționarea reclamelor. DOJ a spus într-un document după decizia instanței că forțarea companiei să renunțe la Chrome ar crea un teren de joc mai echitabil pentru concurenții în căutări.
„Pentru a remedia aceste prejudicii, [Proiectul Inițial al Hotărârii Finale] cere ca Google să cedeze Chrome, ceea ce va opri definitiv controlul Google asupra acestui punct critic de acces la căutare și va permite motoarelor rivale să acceseze browserul care, pentru mulți utilizatori, este poarta către internet”, a scris DOJ.