Petrecerea anuală cu băuturi pare să nu mai fie alegerea favorită în Marea Britanie, pe măsură ce companiile răspund schimbărilor culturale și muncii la domiciliu, dar și pe fondul riscului juridic din ce în ce mai mare reprezentat de incidente care au loc în timpul acestor petreceri, relatează The Guardian.
În zilele noastre, șefii sunt la fel de predispuși să recompenseze personalul pentru un an de muncă grea cu vânători de comori, o experiență cu crima misterioasă Sherlock Holmes sau chiar o aventură aeriană în copaci la Center Parcs.
„Nu cred că [petrecerea de Crăciun la birou] a murit, doar că oamenii cer mai mult ca niciodată de la companiile lor”, a declarat Francesca Hubbard, fondatoarea Big Smoke Events.
„Mai mult” include activități precum Jenga gigant, quiz-uri și golf nebun. Lista de clienți ai companiei, conform site-ului său, include de la Premier League la giganți corporativi precum Meta (proprietarul Facebook), Deloitte și Amazon.
Pentru cei cărora le place să rezolve probleme cu colegii într-un cadru care nu implică indicatori cheie de performanță sau măsurători trimestriale, camerele de evadare sunt o opțiune festivă din ce în ce mai populară. Fanii adaptării de către BBC a poveștilor lui Sherlock Holmes își pot dezlănțui detectivul victorian interior la Official Sherlock Escape Rooms din Londra, care se orientează puternic către piața petrecerilor de Crăciun – și oferă un bar „speakeasy” pentru lucrătorii care doresc să ia parte la un cocktail sau două.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
Astfel de evenimente costă de obicei aproximativ 40 de lire sterline de persoană, ceea ce reprezintă o cheltuială rezonabilă în comparație cu mii de lire sterline cheltuite la bar sau la restaurant. Pentru întreprinderile care doresc să cheltuiască un pic mai mult, chiar și Center Parcs se implică în acțiune, promovând „întâlnirile festive în pădure” pentru întreprinderile axate mai degrabă pe bunăstare decât pe whisky.
La astfel de evenimente și excursii, băutura nu este interzisă, dar Hubbard spune că cerințele corporațiilor s-au schimbat: „Clienții spun că vor să se îndepărteze de băutură ca punct central al evenimentului. Oamenii pot bea, dar nu acesta este obiectivul principal, ci mai degrabă aducerea oamenilor împreună.”
Ea menționează trei factori-cheie care stau la baza schimbării normelor: în primul rând, creșterea bine documentată a sobrietății în rândul Generației Z, o cohortă de tineri adulți în rândul cărora proporția celor care nu beau ajunge la 28%, conform unor estimări.
Big Smoke Events este departe de a fi singurul jucător de pe această piață, rivali precum Sharky & George oferind raliuri auto și zile sportive ca alternative la câteva ore în sala de evenimente a unui pub.
În al doilea rând, pe bună dreptate, companiile depun eforturi pentru a fi mai incluzive, asigurându-se că cei care nu beau din motive culturale sau religioase nu sunt efectiv excluși de la evenimentele de Crăciun sau făcuți să se simtă stânjeniți sau neplăcuți.
În cele din urmă, pandemia a dus la o creștere a muncii la domiciliu, ceea ce înseamnă că mai puțini angajați sunt adunați la același loc de muncă și pot să se ducă după colț la cea mai apropiată berărie. Acest lucru a permis companiilor de evenimente să ofere experiențe virtuale, ceea ce pub-urile nu pot face.