Constructorul german de automobile sportive Porsche, parte a grupului Volkswagen, speră că vânzările sale vor continua să crească în acest an, în pofida deficitului global de semiconductori, transmite agenția DPA, citată de Agerpres.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

“Când mă uit la comenzile actuale, sunt foarte încrezător pentru 2022. Creşterea vânzărilor în acest an ar putea fi una similară cu cea din 2021”, a declarat directorul de vânzări de la Porsche, Detlev von Platen, într-un interviu acordat revistei germane Automobilwoche.

Anul trecut, Porsche a vândut 301.915 de automobile, un avans de 11% comparativ cu 2020. O nouă creştere cu 11% în acest an ar duce vânzările Porsche la 335.000 de unităţi.

Analize Economedia

om robot industria automotive
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie

Porsche a profitat de faptul că în interiorul Volkswagen, care regrupează sub umbrela sa 12 mărci, cipurile au fost alocate cu prioritate pentru modelele din segmentul premium, astfel încât profiturile să fie păstrate la un nivel ridicat, în pofida impactului crizei semiconductorilor asupra producţiei de automobile. În plus, cererea pentru autovehicule noi este la un nivel ridicat, pe fondul unor perioade mari de aşteptare, ceea ce a condus la creşteri de preţuri pe piaţă, în beneficiul constructorilor de automobile.

Producătorii de automobile din întreaga lume au fost afectaţi de un deficit de semiconductori, astfel încât marca principală a grupului Volkswagen, VW, a vândut anul trecut 4,9 milioane autoturisme, cu aproximativ 8% mai puţin decât în anul de criză 2020, când carantinele au paralizat complet producţia de automobile pentru o perioadă. O altă subsidiară din grupul Volkswagen, Audi, a înregistrat şi ea un declin al livrărilor anul trecut, când a vândut 1,68 milioane de autoturisme, în scădere cu 0,7% faţă de 2020.

Analiştii subliniază că automobilele cu un preţ de peste 200.000 de euro nu au cunoscut criza în 2021, transmite Agerpres.