Piața auto din România: În primele 5 luni, înmatriculările de mașini noi au crescut cu 27% față de anul trecut/ Dacia domină vânzările atât la motorizări clasice, cât și la electrice

masini Sursa foto: Pixabay

Piața auto din România a continuat să crească și în luna mai, arată statisticile Asociației Producătorilor și Importatorilor de Automobile – A.P.I.A.

Astfel, înmatriculările de autoturisme noi sunt în creștere la cinci luni 2023 (+26,9%) faţă de 2022. În primele 5 luni din acest an au fost înmatriculate 59.794 de autoturisme, față de 47.111 în perioada similară a anului trecut.

Autoturismele “electrificate”, respectiv cele electrice (100% și hibride plug-in), precum și cele full hybrid (care dispun şi de propulsie electrică fără încărcare din sursă externă) au o creștere de 33,7%, realizând o cotă de piață de 21,0% 

După evoluția importantă a lunilor anterioare, mai 2023 vine cu o creștere de 30,5% a înmatriculărilor de autovehicule faţă de luna similara a anului precedent. 

Dacă ne raportăm la anii anteriori, luna mai 2023 este în creștere cu 54,9% față de perioada similară din anul 2021, cu 84,3% faţă de mai 2020 şi cu 2,0% faţă de mai 2019. 

Sursa date: DRPCIV, prelucrare APIA 

In piața națională, TOP 10 mărci, autoturisme + autovehicule comerciale, după primele cinci luni din anul 2023, este condus de către Dacia (20.849 unități), urmată de Renault (6.614 unități), Ford (4.383 unități), Toyota (4.248 unități), Volkswagen (4.079 unități), Hyundai (4.008 unități), Skoda (3.955 unități), Mercedes Benz (3.781 unități), BMW (1.959 unități) și Suzuki (1.782 unități). 

În funcţie de tipul de combustibil al autoturismelor înmatriculate, în primele cinci luni din acest an, motorizările pe benzină înregistrează o creștere de 0,8% față de cota deținută în perioada similară din 2022, ajungând, astfel, la o pondere de 65,8%. In ceea ce privește autoturismele echipate cu motoare diesel, acestea înregistrează o scădere de 1,8% față de ponderea din anul 2022 și dețin o cotă de 13,2% din total.

Pe de altă parte, autoturismele “electrificate“, ajung să dețină, după primele cinci luni din 2023, o cotă de piață de 21,0%, care depăşeşte cu 7,8% cota deţinută de motoarele diesel. 

Autoturismele full electrice dețin o cotă de 9,0% din piață în primele cinci luni ale anului 2023 față de anul 2022 când reprezentau 7,7%. 

Autoturismele 100% electrice mențin trendul crescător al anului anterior. In luna mai 2023, ajung la o creștere de 103,0% față de luna similară a anului trecut, iar la nivelul celor cinci luni din anul 2023 la o creștere de 49,4% față de anul precedent. 

Pentru prima dată într-o raportare lunară, cota de piața a mașinilor electrice a ajuns la 10.4 % din total piață pe luna mai 2023. 

Si cele plug-in urmeaza o curbă crescătoare, cumulând și acestea volume semnificative, cu o creștere de 74,6% față de luna similară a anului trecut și una de 49,1% față de primele cinci luni din anul 2022. 

Autoturismele Full Hybrid prezintă și acestea o creștere de 8,8% față de luna mai 2022 și o creștere de 15,1% față de primele cinci luni ale anului anterior. 

Cu atât mai mult, în primele cinci luni din acest an, este de remarcat evoluția la vârful clasamentului unde primele 5 cele mai vândute autoturisme 100% electrice sunt Dacia Spring, cu 2.550 unități și o creștere de 35,4% față de aceeaşi perioadă a anului precedent, Tesla Model Y cu 407 unități, +698,0%, Renault Megane cu 389 unități, cu o creștere de 97 ori, Tesla Model 3 cu 322 unități, în creștere cu 25,3% și Volkswagen e-UP! cu 277 unități, în creștere cu 116,4% față de aceeaşi perioadă a anului 2022. 

In ceea ce privește autoturismele Plug-in, top 5 modele este condus de Ford Kuga, cu 352 unități și o creștere de 151,4% față de aceeaşi perioadă a anului precedent, urmată de Renault Captur cu 146 unități și o creștere de 58,7%, Mercedes Benz GLE cu 143 unități, +13,5%, Mazda CX-60 cu 132 unități, fără înmatriculări în 2022 și Mercedes Benz GLC cu 121 unități, în creștere cu 27,4%. 

Autoturismele hibride, fără reîncărcare din surse externe, au pe primul loc din top 3 Toyota Corolla cu 812 unități, în scădere cu 10,1% față de 2022, urmată de Toyota Yaris Cross cu 609 unități și 150,6% creștere, apoi Toyota C-HR cu 599 unități, în scădere cu 21,7%. 

 

Sursa foto: Pixabay

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *