În aprilie 2024, piața auto din Uniunea Europeană a crescut cu 13,7%, cu un total de 913.995 de unități noi înmatriculate, datorită creșterilor puternice înregistrate pe toate piețele importante: Spania (+23,1%), Germania (+19,8%), Franța (+10,9%) și Italia (+7,7%). arătă datele Asociației Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).
Această creștere poate fi explicată parțial prin faptul că au existat două zile de vânzări în plus față de aceeași lună a anului trecut, când sărbătorile de Paște au căzut în aprilie.
În primele patru luni ale anului, înmatriculările de mașini noi în Uniunea Europeană au crescut cu 6,6%, ajungând la aproape 3,7 milioane de unități. O creștere solidă a fost înregistrată pe cele mai mari piețe din regiune în această perioadă, Germania și Spania înregistrând fiecare o creștere de 7,8%, urmate de Franța (+7%) și Italia (+6,1%).
În România, au fost înmatriculate în aprilie 728 de mașini electrice cu baterii, în scădere cu 17,4% față de anul trecut în aprilie, când au fost 881 de asemenea modele înmatriculate.
Creștere consistentă a fost pentru automobilele hibrid-electrice, ale căror cifre au crescut cu 77,3%. Astfel, anul acesta în aprilie au fost înmatriculate 5028 de unități hibrid-electrice, față de 2.836 în urmă cu un an.
Benzină: 4.314 în aprilie 2024 față de 3.642 în aprilie 2023, creștere de 18,5%.
Diesel: 1.812 în aprilie 2024 față de 1.320 în aprilie 2023, creștere de 37,3 %.
În total, piața din România a crescut cu 34,6%: 13.276 în aprilie 2024 față de 9.865 anul trecut.
Înmatriculările de autoturisme noi în UE în funcție de sursa de energie
În luna aprilie a anului trecut, mașinile electrice pe baterii au menținut aproape 12% din piața auto din UE, în timp ce automobilele hibrid-electrice au crescut de la 24,9% la 29,1%. Cota combinată a vehiculelor pe benzină și diesel a scăzut la mai puțin de jumătate din piață, la 48,9%, de la 52,8%.
Mașini electrice
În aprilie 2024, înmatriculările de autoturisme electrice cu baterii au crescut cu 14,8%, ajungând la 108 552 de unități, iar cota lor de piață s-a menținut la aproximativ 12%. Franța și Belgia au înregistrat creșteri semnificative, de 45,2% și, respectiv, 41,6%, în timp ce Germania a rămas stabilă (-0,2%). În perioada ianuarie-aprilie, au fost înmatriculate în total 441.992 de mașini electrice cu baterii noi, marcând o creștere de 6,4% față de anul precedent.
Mașinile hibrid-electrice au înregistrat, de asemenea, o creștere robustă, înmatriculările crescând cu 33,1% în aprilie. Cele mai mari piețe pentru acest segment, Franța (+48,1%), Spania (+38,5%), Germania (+25,9%) și Italia (+22,8%), au înregistrat toate creșteri de două cifre, cu înmatriculări care au totalizat 265.992 de unități. Acest lucru a împins cota de piață hibrid-electric la 29,1%, față de 24,9% în aprilie 2023.
Înmatriculările de automobile hibride plug-in au înregistrat o creștere modestă de 3,7% luna trecută. În timp ce Belgia a înregistrat un declin semnificativ de 17,6%, iar Franța a rămas stabilă (-0,1%), performanța puternică a Germaniei, cu o creștere de 28,4%, a contribuit la echilibrarea segmentului. În aprilie, hibrizii plug-in au reprezentat 6,8% din totalul pieței auto, cu 62.148 de unități vândute.
Mașini pe benzină și diesel
În aprilie 2024, vânzările de autoturisme pe benzină au crescut cu 7,3%, până la 328.967 de unități, datorită creșterilor de două cifre pe piețe cheie precum Spania (+24,1%), Germania (+18,6%) și Italia (+14,1%). Cu toate acestea, cota de piață a acestora a scăzut de la 38,1% la 36% față de aceeași lună a anului precedent. Între timp, piața autoturismelor diesel a rămas stabilă la aproximativ 118.000 de unități, reprezentând aproape 13% din piață. În ciuda scăderilor substanțiale pe piețe importante precum Italia (-21,1%), Spania (-19,3%) și Franța (-18,1%), o creștere semnificativă în Germania (+28,2%) a ajutat la compensarea acestor pierderi.
În aprilie 2024, piața auto din Uniunea Europeană a crescut cu 13,7%, cu înmatriculări noi totalizând 913.995 de unități, datorită creșterilor puternice pe toate piețele majore: Spania (+23,1%), Germania (+19,8%), Franța (+10,9%) și Italia (+7,7%).