Piața auto la 7 luni: Înmatriculările de vehicule au scăzut cu 18,9% în iulie, după 5 luni de creștere de la începutul acestui an/ Mașinile electrice au ajuns la 20,7% cotă de piață

Carmen Radu aug. 17, 2022 0 comentarii
masini flota auto leasing

După evoluția importantă a primelor luni, iulie 2022 vine cu o scădere de 18,9% a înmatriculărilor de autovehicule faţă de anul
precedent, scădere înregistrată după 5 luni de creștere de la începutul acestui an, arată datele transmise miercuri de Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA). înmatriculările de autoturisme noi sunt în creștere la șapte luni 2022 (+12,1%) faţă de 2021, în timp ce autoturismele „electrificate” au o creștere de 106,4%, realizând o cotă de piață de 20,7%.

Dacă ne raportăm la anii anteriori, luna iulie 2022 este în scădere cu 2,6% față de perioada similară din anul 2020 şi cu 43,9% în scădere faţă de iulie 2019.

În piața națională, TOP 10 mărci, autoturisme + autovehicule comerciale, după șapte luni din 2022, este condus de către Dacia (20.124 unități), urmată de Ford (7.070 unități), Toyota (6.112 unități), Renault (5.744 unități), Hyundai (5.612 unități), Volkswagen (5.036 unități), Skoda (4.839 unități), Mercedes Benz (4.168 unități), Peugeot (2.477 unități) și BMW (1.696 unități).

Autoturismele (care reprezintă aproximativ 83% din total) au înregistrat, în luna iulie 2022, un volum de 11.987 unități, cu 22,0% mai puţin decât în luna similară din 2021.

În funcţie de tipul de combustibil al autoturismelor înmatriculate, în primele șapte luni din acest an, motorizările pe benzină înregistrează o creştere de 10,1% față de perioada similară din 2021, ajungând, astfel, la o pondere de 65,3%. În ceea ce privește autoturismele echipate cu motoare diesel, acestea înregistrează o scădere de 29,3% față de primele șapte luni din 2021 și dețin o cotă de 14,1% din total.

Pe de altă parte, autoturismele „electrificate“, respectiv cele electrice (100% și hibride plug-in), precum și cele full hybrid (care dispun şi de propulsie electrică fără încărcare din sursă externă), ajung să dețină, după șapte luni din 2022, o cotă de piață de 20,7%, care depăşeşte cu 6,6% și 4.636 unităţi cota deţinută de motoarele diesel.

Mașinile electrice (Full Electric) au ajuns să reprezinte 7,9% din piața românească în primele 7 luni ale anului 2022, cu o creștere spectaculoasă față de aceeași perioadă a anului 2021, când reprezentau doar 1,9% din piață.

Tot acestea în luna iulie au înregistrat o creștere cu 10,9% față de iulie 2021. Mai important este faptul că în luna Iulie 2022, față de perioada similară din 2021, autoturismele full electric au înregistrat o creștere de 47,8%.

Ca și în anul 2021, când, deși s-a înregistrat o scădere a achizițiilor de autoturisme în general, cele “verzi” au performat, în anul 2022, achizițiile din această categorie s-au dublat (+106,4%) comparativ cu perioda similară a anului trecut. În acest context, este de remarcat creșterea importantă a autoturismelor 100% electrice (+371,0%) şi a celor plug-in hybrid (+81,3%).

Cu atât mai mult, în primele șapte luni din anul 2022, este de remarcat evoluția la vârful clasamentului unde primele 5 cele mai vândute autoturisme 100% electrice sunt Dacia Spring, cu 2.982 unități, model lansat în 2021, cu o creștere de 45 ori față de aceeaşi perioadă a anului
precedent, Tesla Model 3, 335 unități, cu o creștere de 17 ori față de 2021, Hyundai Kona cu 276 unități, în creștere cu 196,8%, Volkswagen e-UP! cu 268 unități, în creștere cu 44,9% și Renault Zoe cu 159 unități, în creștere cu 55,9%.

În ceea ce privește autoturismele Plug-in, top 5 modele este condus de Ford Kuga, cu 234 unități, +220,5%, urmată de Mercedes Benz GLE cu 156 unități, +92,6%, Renault Captur cu 146 unități și o scădere de 7,0%, Hyundai Tucson cu 135 unități, în creștere cu 181,3% și Mercedes
Benz GLC cu 132 unități, în creștere cu 34,7%.

Autoturismele hibride, fără reîncărcare din surse externe, au pe primul loc din top 3 Toyota Corolla cu 1.420 unități, în creștere cu 17,6% față de 2021, urmată de Toyota C-HR cu 1.175 unități și 10,8% creștere, apoi Toyota RAV4 cu 983 unități, în creștere cu 24,9%.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.