Deși numărul de înmatriculări auto raportate de Asociația Producătorilor Auto Europeni (ACEA) a crescut în România cu 6,9% în primele opt luni ale anului, la 73.722 de unități, de fapt piața auto e cu mult sub nivelul din aceeași perioadă a anului 2019 (ultimul fără pandemie), când au fost înmatriculate 118.003 de mașini.
În UE, au fost înmatriculate 6,8 milioane de mașini, în primele 8 luni ale anului, și august, 622.000, în scădere față de august 2020, cu 19%. Piața auto europeană a fost dominată și în august de Germania, cu 193.000 de înmatriculări, urmată la mare distanță de Franța cu 88.000 și Italia cu 64.600.
Pe producători, piața auto europeană e condusă de Volkswagen cu 1,8 milioane de mașini înmatriculate în perioada ianuarie – august 2021 și o cotă de piațăa de 26,5%, urmat de Stellantis cu 1,5 milioane de înmatriculări și Renault cu 673.000, dintre care 232.000 aparțin Dacia, care a ajuns la o cotă de piață de 4,8%.
Producătorul român a lansat, recent, modelul Dacia Jogger cu 7 locuri, care se va vinde cu un preț în jurul a 15.000 de euro.
De altfel, Renault (-4,1%), alături de Ford (-6,7%) și de japonezele Honda și Mitsubishi sunt unii dintre puținii producători unde s-au înregistrat scăderi ale numărului de înmatriculări.
La opt luni, cele mai mari creșteri ale înmatriculărilor s-au manifestat la producătorii asiatici, japonezi și coreeni, cu un avans de peste 26% în cazul Hyundai și Toyota și de peste 22% în cazul Mazda și Jaguar Land Rover, deținuți de indienii de la Tata Motors.