Piață de ciocolată din România, estimată la 55,2 miliarde lei în 2021. Cine au fost principalii jucători în 2020

ciocolata Sursă foto: Pixabay

Piaţa de ciocolată din România este estimată în 2021 la 55,2 miliarde de lei, în creştere cu aproximativ 10% faţă de anul precedent, potrivit unei analize prezentată de compania de consultanță KeysFin. Afacerilor comercianţilor de ciocolată din România au avansat cu 11%, în 2020 atingând un maximum istoric de 4,1 miliarde de lei, iar producţia locală a scăzut în anul pandemiei cu aproape un miliard, până la 640 de milioane de lei. În general, piaţa de ciocolată (producţie şi comerţ) s-a diminuat cu 10,7% faţă de maximul istoric din 2019, ajungând la 4,8 miliarde de lei în 2020.

„Piața de ciocolată a avut de suferit în 2020 iar pentru 2021 estimăm să crească cu aproximativ 10% la peste 5,2 miliarde de lei. La impactul negativ al pandemiei (în special în producție) se adaugă și decizia strategică a Nestle de la începutul anului 2019, de închidere a fabricii de la Timișoara. Reprezentanții companiei invocau atunci noile tipare de consum și deficitul de forță de muncă, într-un mediu competitiv. Prin urmare, în 2020, Nestle și-a modificat și domeniul principal de activitate și a trecut de la codul CAEN 1082  – Fabricarea produselor din cacao, a ciocolatei  și a produselor zaharoase la 4639 – Comerț cu ridicata nespecializat de produse alimentare, băuturi și tutun. În cadrul acestei analize, am decis să includem compania în sub-segmentul comerț al pieței de ciocolată pentru a putea asigura continuitatea și consecvența datelor”, a declarat Diana Florescu, analist economic KeysFin.

Principalii jucători pe piața de ciocolată din România în 2020

În 2020, Kandia Dulce a devenit principalul jucător din piață pe segmentul de producție, cu o cifră de afaceri de 141 milioane lei (22,3% din producție), urmat de Heidi (88,8 milioane lei), Rap Confectionery (66 milioane de lei), Mueller&Prietenii (32,5 milioane lei) și Marco Polo Ve (aproape 20 de milioane lei).

Pe sub-segmentul comerț, în 2020, Nestle conduce clasamentul cu afaceri de 933 milioane lei (22,6% din comerț), urmată de Ferrero (880 milioane lei), Almira Trade (166,6 milioane lei), Pfeifer&Langen (166 milioane lei) și Roshen One (123 milioane lei).

Piața de ciocolată a scăzut cu 11% în 2020 față de 2019, ajungând la 194 milioane lei

Numărul de angajați a scăzut cu 18% față de 2019, la 6,3 mii de salariați, ceea ce a însemnat și o scădere a cheltuielilor cu personalul de aproape 20%, la 338 milioane de lei în 2020.

Numărul de companii s-a redus cu 1% față de 2019, la 774 în 2020. Dintre acestea, 406 au avut profit, 274 au avut pierdere, restul încheind anul 2020 cu un rezultat net nul.

Per ansamblu, rezultatul net al pieței de ciocolată a scăzut cu 11% față de 2019, ajungând la 194,6 milioane de lei în 2020.

Sursă foto: Pixabay

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *