Piaţa de ciocolată din România este estimată în 2021 la 55,2 miliarde de lei, în creştere cu aproximativ 10% faţă de anul precedent, potrivit unei analize prezentată de compania de consultanță KeysFin. Afacerilor comercianţilor de ciocolată din România au avansat cu 11%, în 2020 atingând un maximum istoric de 4,1 miliarde de lei, iar producţia locală a scăzut în anul pandemiei cu aproape un miliard, până la 640 de milioane de lei. În general, piaţa de ciocolată (producţie şi comerţ) s-a diminuat cu 10,7% faţă de maximul istoric din 2019, ajungând la 4,8 miliarde de lei în 2020.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

„Piața de ciocolată a avut de suferit în 2020 iar pentru 2021 estimăm să crească cu aproximativ 10% la peste 5,2 miliarde de lei. La impactul negativ al pandemiei (în special în producție) se adaugă și decizia strategică a Nestle de la începutul anului 2019, de închidere a fabricii de la Timișoara. Reprezentanții companiei invocau atunci noile tipare de consum și deficitul de forță de muncă, într-un mediu competitiv. Prin urmare, în 2020, Nestle și-a modificat și domeniul principal de activitate și a trecut de la codul CAEN 1082  – Fabricarea produselor din cacao, a ciocolatei  și a produselor zaharoase la 4639 – Comerț cu ridicata nespecializat de produse alimentare, băuturi și tutun. În cadrul acestei analize, am decis să includem compania în sub-segmentul comerț al pieței de ciocolată pentru a putea asigura continuitatea și consecvența datelor”, a declarat Diana Florescu, analist economic KeysFin.

Principalii jucători pe piața de ciocolată din România în 2020

Analize Economedia

auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania

În 2020, Kandia Dulce a devenit principalul jucător din piață pe segmentul de producție, cu o cifră de afaceri de 141 milioane lei (22,3% din producție), urmat de Heidi (88,8 milioane lei), Rap Confectionery (66 milioane de lei), Mueller&Prietenii (32,5 milioane lei) și Marco Polo Ve (aproape 20 de milioane lei).

Pe sub-segmentul comerț, în 2020, Nestle conduce clasamentul cu afaceri de 933 milioane lei (22,6% din comerț), urmată de Ferrero (880 milioane lei), Almira Trade (166,6 milioane lei), Pfeifer&Langen (166 milioane lei) și Roshen One (123 milioane lei).

Piața de ciocolată a scăzut cu 11% în 2020 față de 2019, ajungând la 194 milioane lei

Numărul de angajați a scăzut cu 18% față de 2019, la 6,3 mii de salariați, ceea ce a însemnat și o scădere a cheltuielilor cu personalul de aproape 20%, la 338 milioane de lei în 2020.

Numărul de companii s-a redus cu 1% față de 2019, la 774 în 2020. Dintre acestea, 406 au avut profit, 274 au avut pierdere, restul încheind anul 2020 cu un rezultat net nul.

Per ansamblu, rezultatul net al pieței de ciocolată a scăzut cu 11% față de 2019, ajungând la 194,6 milioane de lei în 2020.