Piaţa mondială de smartphone-uri a înregistrat, în perioada iulie-septembrie, cel mai slab trimestru al treilea de după 2014, în condiţiile în care problemele economice i-au făcut pe consumatori să amâne cheltuieile pentru unele produse precum echipamentele electronice personale, transmite Bloomberg.
Potrivit firmei de cercetare de piaţă Canalys, livrările globale de smartphone-uri s-au redus cu 9% în perioada iulie-septembrie, continuând o tendinţă de scădere care s-a manifestat pe tot parcursul anului 2022. Analiştii de la Canalys adaugă că este posibil ca această tendinţă de scădere să continue până în vara anului viitor.
Majorarea dobânzilor şi creşterea preţurilor energiei au afectat apetitul consumatorilor în acest an, iar încetinirea economiei chineze şi carantinele introduse în contextul Covid-19 au jucat un rol crucial în diminuare vânzărilor de smartphone-uri. Producătorii chinezi precum Xiaomi, Vivo şi Oppo au înregistrat scăderi de două cifre ale vânzărilor în acest an, şi doar vânzările de telefoane iPhone au rezistat.
Samsung, încă lider mondial pe piața smartphone-urilor
Grupul sud-coreean Samsung Electronics, care nu are o prezenţă semnificativă în China, şi-a păstrat poziţia de lider mondial pe piaţa de smartphone-uri, cu o cotă de 22%, graţie reducerilor de preţuri şi promoţiilor importante. Numărul doi mondial, Apple, al cărui model iPhone 14 a fost lansat în luna septembrie, a reuşit să îşi majoreze cota de piaţă până la 18%, în timp ce producătorii chinezi Oppo şi Vivo au pierdut teren pe piaţa mondială comparativ cu trimestrul al treilea al anului trecut.
“Pe măsură ce ne apropiem de sezonul sărbătorilor de sfârşit de an, consumatorii care au amânat achiziţiile vor aştepta reduceri semnificative de preţuri precum şi promoţii la pachet. Comparativ cu perioada puternică înregistrată la finele anului trecut, ne aşteptăm la vânzări mai mici în acest an”, a spus analistul Canalys, Sanyam Chaurasia.
Apple nu mai crește producția pentru Iphone 14, lansat la începutul lui septembrie
Chiar dacă Apple a fost principalul producător de smartphone-uri care şi-a majorat cota de piaţă în trimestrul al treilea, grupul american a decis să renunţe la planurile anterioare vizând majorarea producţiei de telefoane din seria iPhone 14, a dezvăluit Bloomberg News.
De altfel, potrivit publicației The Information, care citează două persoane implicate în lanțul de aprovizionare al companiei, Apple reduce producția de iPhone 14 Plus la câteva săptămâni după ce a început livrările, deoarece reevaluează cererea pentru modelul lansata luna trecută.
Compania americană ar fi transmis cel puțin unui producător din China să oprească imediat producția de componente pentru iPhone 14 Plus.
Apple nu a răspuns la o solicitare de comentarii din partea Reuters.
iPhone 14 Plus, parte a unei noi game anunțate pe 7 septembrie, este poziționat ca o alternativă mai ieftină la modelele sale mai scumpe iPhone Pro și a început să fie livrat clienților pe 7 octombrie.