EXCLUSIV Planurile Ford Otosan pentru producția de vehicule electrice de la Craiova rămân neschimbate/ Producătorul auto a luat decizia de a anula lansarea SUV-ului electric, pe fondul încetinirii cererii

Ford Courier Craiova Otosan (1) Sursa foto: Ford Otosan

Planurile Ford Otosan Craiova privind producția de vehicule electrice din România rămân neschimbate, în contextul în care Ford a anunțat recent ca va tempera planurile privind autoturismele electrice, pe fondul încetinirii cererii, potrivit unui răspuns al companiei pentru Economedia.

În cursul acestui an, Ford va dezvălui și versiunea cu baterii electrice Puma Gen-E a celui mai bine vândut SUV de mici dimensiuni, construit la Craiova, în România. În luna mai, Ford Otosan a anunțat că a atras un credit sindicalizat de sute milioane euro pentru extinderea uzinei din Craiova, inclusiv pentru mașini electrice, după cum a scris Economedia aici. Anul trecut, în luna iulie, Ford Otosan a anunțat o investiție de 490 de milioane de euro pentru a sprijini producția noii generații a gamei Courier la uzina sa din Craiova, care, alături de modelul Puma, va beneficia de versiuni complet electrice în 2024. În urma acestei investiții, capacitatea totală de producție va crește de la 250.000 la 272.000 de vehicule pe an

Ford Otosan a investit 490 milioane de euro pentru a sprijini producția noilor modele la Craiova. În noiembrie anul trecut, compania a început oficial producția Ford Transit Courier și Ford Tourneo Courier, în prezența CEO-ului Guven Ozyurt. Începând cu acest an, atât Puma, cât și Courier vor include versiuni electrice, fabricate la Craiova.

Ford a anulat planurile pentru un vehicul sport-utilitar (SUV) electric de mari dimensiuni și se așteaptă din cauză că majoritatea producătorilor de automobile continuă să își ajusteze planurile privind vehiculele electrice din cauza cererii mai slabe decât se aștepta, potrivit The Wall Street Journal.

Constructorul auto anunțase în primăvara acestui an că va amâna planurile pentru un SUV electric cu trei rânduri de scaune cu doi ani, până în 2027.

Miercuri însă, compania a declarat că renunță complet la acest model, invocând o presiune puternică asupra prețurilor, deoarece producătorii auto recurg la reduceri agresive pentru a-și vinde vehiculele electrice.

Tot miercuri, Ford a amânat lansarea unui nou pick-up electric cu un an, până în 2027.

„În funcție de situația pieței și a clienților, ne vom adapta și vom lua aceste decizii dificile”, a declarat directorul financiar al Ford, John Lawler, citat de WSJ.

Ford Otosan România este deținută de Ford Otomotiv Sanayi A.Ș. (Ford Otosan) – societatea mixtă Ford în care Ford și Koç Holding sunt acționari majoritari. Ford Otosan este o companie cotată la bursă (18%), în care Ford Motor Company (41%) și Koç Holding A.Ș. (41%) dețin acțiuni egale, și este una dintre primele trei companii exportatoare din Turcia din 2004.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. M-ar interesa și care e tipul de baterie pe care vor să-l utilizeze? Aș prefera LFP, chiar dacă autonomia e cu 20% mai mică.

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.