Compania de Drumuri a amânat cu două săptămâni, până pe 28 noiembrie, termenul pentru depunerea ofertelor la contractul de aproape 60 de milioane lei pentru realizarea studiului de fezabilitate al unui nou pod peste Dunăre la Giurgiu – Ruse, pod mixt (rutier și feroviar) pe care îl va construi Ministerul Transporturilor din România. La jumătatea lunii septembrie, la lansarea licitației, termenul inițial era 28 octombrie, dar a fost prelungit cu două săptămâni. Durata maximă alocată elaborării Studiului de fezabilitate este de 23 de luni din momentul începerii contractului, care are o valoare de 60 de milioane de lei.
Printre principalele caracteristici solicitate proiectantului regăsim:
- soluție de conectivitate la nivel de autostradă;
- posibila soluție de conectivitate la nivel de cale ferată, analizând realizarea conexiunii feroviare cu stația CF Giurgiu Nord și implicit cu CF102 București – Giurgiu Nord și CF103 Videle – Giurgiu (parte componentă a Coridorului European de marfă nr. 7)”, a transmis secretarul de stat în Transporturi, Ionel Scrioșteanu.
Termenul de finalizare a Studiului de Fezabilitate aferent acestui proiect este de 24 luni, iar valoarea maximă estimată este de 71,9 milioane lei, fiind asigurată din fonduri europene nerambursabile, prin cadrul Mecanismul pentru Interconectarea Europei CEF2.
„Proiectantul va trebui să găsească soluția optimă pentru ca acest nou pod trasfrontalier să asigure conexiunea atât între infrastructura rutieră cât și cea feroviară dintre cele două țări”, spunea anterior șeful CNAIR, Cristian Pistol.
Componenta feroviară ar putea fi utilizată și pentru o posibilă cale ferată de mare viteză între Grecia, Bulgaria și România, potrivit lui Scrioșteanu.
După ce va fi construit, acest nou pod dunărean va fi al treilea între România și Bulgaria.