Pod nou peste Dunăre, la Giurgiu: CNAIR a amânat termenul pentru depunerea ofertelor de proiectare, contract de 60 milioane de lei / Constructorul trebuie să asigure conexiune atât rutieră, cât și feroviară

Pod Dunăre Giurgiu Sursa foto: Facebook / Cristian Pistol

Compania de Drumuri a amânat cu două săptămâni, până pe 28 noiembrie, termenul pentru depunerea ofertelor la contractul de aproape 60 de milioane lei pentru realizarea studiului de fezabilitate al unui nou pod peste Dunăre la Giurgiu – Ruse, pod mixt (rutier și feroviar) pe care îl va construi Ministerul Transporturilor din România. La jumătatea lunii septembrie, la lansarea licitației, termenul inițial era 28 octombrie, dar a fost prelungit cu două săptămâni. Durata maximă alocată elaborării Studiului de fezabilitate este de 23 de luni din momentul începerii contractului, care are o valoare de 60 de milioane de lei.

Printre principalele caracteristici solicitate proiectantului regăsim:

  • soluție de conectivitate la nivel de autostradă;
  • posibila soluție de conectivitate la nivel de cale ferată, analizând realizarea conexiunii feroviare cu stația CF Giurgiu Nord și implicit cu CF102 București – Giurgiu Nord și CF103 Videle – Giurgiu (parte componentă a Coridorului European de marfă nr. 7)”, a transmis secretarul de stat în Transporturi, Ionel Scrioșteanu.

Termenul de finalizare a Studiului de Fezabilitate aferent acestui proiect este de 24 luni, iar valoarea maximă estimată este de 71,9 milioane lei, fiind asigurată din fonduri europene nerambursabile, prin cadrul Mecanismul pentru Interconectarea Europei CEF2.

Analize Economedia

salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda

„Proiectantul va trebui să găsească soluția optimă pentru ca acest nou pod trasfrontalier să asigure conexiunea atât între infrastructura rutieră cât și cea feroviară dintre cele două țări”, spunea anterior șeful CNAIR, Cristian Pistol.

Componenta feroviară ar putea fi utilizată și pentru o posibilă cale ferată de mare viteză între Grecia, Bulgaria și România, potrivit lui Scrioșteanu.

După ce va fi construit, acest nou pod dunărean va fi al treilea între România și Bulgaria.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Dpv istoric studiile de fezabilitate sunt fara numar.
    Si acesta poate fi bagat la sertar.
    Povesti gogonate cu CNAIR!
    🙃😁

  2. Este foarte bine ca s-a gandit de la inceput un pot rutier si feroviar peste Dunare, mai ales pentru a facilita legatura de mare viteza intre Bucuresti si Sofia/Istanbul, pe viitor.
    Ar fi trebuit ca si podul de la Braila sa fi fost gandit pentru linie feroviara dintr-un motiv foarte simplu: in loc sa investesti sute de milioane de EUR intr-un aeroport in zona metropolitana Braila-Galati, mai bine investesti intr-o legatura feroviara de mare viteza intre cele doua orase si Aeroportul Tulcea sau Mihail Kogalniceanu care exista deja si pot fi deschise noi rute de zbor care sa ajute atat turismul din Delta Dunarii cat si oamenii care au nevoie sa zboare catre destinati din Europa Centrala si de Vest.

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.