Constructorii japonezi au finalizat marți, montarea tablierului metalic la Podul peste Dunăre de la Brăila, una dintre cele mai dificile etape din proiectul de aproape o jumătate de miliard de euro. Tablierul metalic este compus din 86 de piese, toate realizate pe șantierul VARD de la Brăila și transportate pe Dunăre cu bac-urile. După montarea tablierului, de luna viitoare începe sudarea pieselor pe poziția finală.
Un album foto și video cu imagini de la montarea ultimului segment de tablier metalic a fost publicat de Radu Aramă (vezi aici album aici)
,,Prin montarea ultimului segment al tablierului metalic al Podului Suspendat Braila-Tulcea s-a încheiat cea mai importantă etapă a acestui proiect de infrastructură rutieră! Începând de săptămâna viitoare, peste 200 de sudori vor lucra la fixarea definitivă a segmentelor care cântăresc împreună peste 22.000 de tone.” a transmis ;i ministrul Sorin Grindeanu.
Investiția presupune amenajarea a 23 kilometri, dintre care 17 kilometri sunt pe teritoriul județului Tulcea. Deasupra Dunării este podul suspendat, în lungime 1,9 kilometri. Podul are trei deschideri: o deschidere principală (1120 m) și două deschideri laterale de 489,6 m pe malul Brăila și de 364,6 m pe malul Tulcea. De o parte și de alta sunt prevăzute două viaducte de acces în lungime de câte 110 m fiecare. Drumul principal va avea două benzi pe sens și va lega județul Brăila de județul Tulcea, iar drumul de legătură spre Măcin va avea o bandă pe sens, în lungime de 4,3 km. În rest, vor fi realizate intersecții giratorii, 33 de poduri, podețe, pasaje și o stație de taxare.