Un nou pod peste Prut va fi construit la Albița – Leușeni, pe cea mai tranzitată rută de la frontiera România – Republica Moldova, a anunțat secretarul de stat în Ministerul Transporturilor Ionel Scrioșteanu, după discuții la Chișinău cu vicepremierul și ministrul Infrastructurii din Republica Moldova, Andrei Spânu.
Încă de miercuri, o delegație română reprezentată la nivel de secretar de stat și directori în CNAIR participă la discuții cu omologii din Republica Moldova pentru îmbunătățirea transportului de mărfuri și persoane între cele două țări. Una dintre cele mai mari probleme, accentuată de războiul din Ucraina, este infrastructura rutieră și feroviară care nu face față volumului mult mai mare din ultimele luni.
În paralel cu reparațiile capitale la Podul peste Prut de la Galați – Giurgiulești (finalizate), Compania de Drumuri a făcut și expertizele tehnice pentru alte trei poduri rutiere: Albița – Leușeni pe DN 24 B, Sculeni DN 24 și Oancea – Cahul DN 26 A, iar pentru cel de la Albița (Vaslui), experții indicând necesitatea realizării unui nou pod care să preia circulația. În astfel de cazuri, de cele mai multe ori investiția pentru reparații capitale este prea mare pentru a repara un pod vechi comparativ cu ridicarea unui pod nou. Între principalele teme de discuții s-au aflat noul pod de la Ungheni de pe Autostrada Unirii (A8) (acum pod feroviar) și situația celor trei poduri rutiere destul de vechi.
„Crearea Comisiei mixte moldo-române pentru implementarea Acordului privind construcția podului Ungheni – Ungheni