Acordul pentru construirea Podului rutier peste Prut de la Ungheni care face parte din Autostrada Unirii -A 8 va fi semnat cu Republica Moldova în februarie atunci când este așteptată o ședință comună a Guvernelor României și Republicii Moldova, a anunțat secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Scrioșteanu. Studiul de Fezabilitate pentru Podul de la Ungheni este finalizat, proiectul se află în etapa obținerii acordului de mediu (cu estimarea de obținere acordului până la sfârșitul anului), iar licitația pentru execuție ar urma să fie lansată la început de 2023. Podul are o lungime totală de 1,4 kilometri cu drumul de legătură și un termen de construire de 2 ani.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Pe lângă podul de la Ungheni de pe A 8, Acordul dintre cele două Guverne va include și Podul de la Galați-Giurgiulești, reparat în 2021 :  ,,Am agreat textul final al Acordului dintre Guvernul României și Guvernul Republicii Moldova privind construcția podului rutier de frontieră, peste râul Prut, situat între localitățile Ungheni din România și Ungheni din Republica Moldova. Acordul prevede construcția podului rutier de frontieră, care va interconecta infrastructurile rutiere între ambele state: Autostrada Târgu Mureș – Iași – Ungheni – frontiera de stat (pe teritoriul României) și Drumul național R1 Chișinău – Ungheni – frontiera cu România (pe teritoriul Republicii Moldova). Termenul de executare a lucrărilor, conform documentului, este de 2 ani de la începerea lucrărilor. Guvernul României va asigura finanțarea lucrărilor de construcție a podului și a drumului de acces, inclusiv infrastructurile conexe, amplasate pe teritoriul României. Suma totală a fost estimată la 40 de milioane euro. Iar construcția drumului de acces și a infrastructurii conexe pe partea Republicii Moldova va fi finanțată de Guvernul de la Chișinău, cu un cost estimativ de 2 milioane euro. Semnarea celor două acorduri se preconizează a fi realizată în cadrul ședinței comune a Guvernelor României și Republicii Moldova, planificată pentru luna februarie 2022″. În prezent la Ungheni, peste Prut este construit doar un pod feroviar.

Trei noi poduri peste Prut la frontiera cu Republica Moldova 

Analize Economedia

calcule buget
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant

Podurile peste Prut din vămile Albița, Oancea și Sculeni, tot la frontiera cu Republica Moldova vor intra în programul de reparaţii capitale, în prezent fiind în pregătire documentaţia tehnică necesară lucrărilor, anunța luna trecută Ministerul Transporturilor.

,,-Podul de la Albița – Leușeni, pe DN 24B.
Podul de la Sculeni, pe DN 24.
Podul de la Oancea – Cahul, pe DN 26A.
Pentru acestea din urmă, CNAIR lucrează deja la proiectele de reabilitare care se vor desfășura pe modelul Podului de la Galați – Giurgiulești. Accesul peste râul Prut devine astfel mai ușor și mai sigur prin toate aceste puncte, spre beneficiul cetățenilor României și cei ai Republicii Moldova. O infrastructură modernă este cheia ridicării și dezvoltării economice a regiunilor care sunt deservite de ea.” spunea în vara anului trecut fostul ministru al Transporturilor, Cătălin Drulă. Totodată, Ministerul Infrastructurii din Republica Moldova a iniţiat discuţii cu Ministerul Transporturilor din România pentru construirea a trei noi poduri peste Prut : la Stânca în judeţul Botoşani respectiv la Fălciu şi Bumbăta ( în jud. Vaslui).