Pofta românilor pentru covrigi a crescut, în contextul unor prețuri din ce în ce mai mari la restaurante. Luca, Petru, Gigi și Matei, primele patru simigerii din țară, au raportat afaceri de aproape 760 milioane lei anul trecut

Luca Sursa foto: Luca.ro

Afacerile business-urilor care vând covrigi și merdenele au continuat să crească într-o perioadă în care prețurile din restaurante s-au dus la cer și românii au căutat alternative mai ieftine. Luca, Petru, Gigi și Matei, primele patru simigerii din țară, au raportat împreună o cifră de afaceri de aproape 760 milioane lei, adică aproximativ 155 milioane euro, potrivit datelor de pe platforma Termene.ro analizate de Economedia.

Tinervis Group, care deține simigeriile Luca, controlat de antreprenorul George Adragăi a raportat o cifră de afaceri de 525 milioane lei, în creștere cu 42% față de 2022, un profit net de 46 milioane lei și 2.371 de angajați. Simigeria, care a ajuns la peste 140 de locaţii în România, a anunțat în luna mai că s-a extins în Varșovia, Polonia, fiind prima piață străină pe care a debutat lanțul românesc de magazine.

Pe locul doi se află Brio Group, companie deţinută Dragoş Mancaş (95%) şi Radu Bejan (5%), care operează brandul Petru. Compania a înregistrat o cifră de afaceri de 103 milioane lei, în creștere cu 6% față de 2022, un profit net de 1,9 milioane lei, în scădere cu 86% și 615 angajați. Simigeriile Petru dețin in 140 de locatii din Iași, Piatra Neamț, Suceava, Botoșani și in toată țara. 

Compania Nadenka, din Brașov, care deține brandul Gigi, cinci locații fast-food sub marca Panini şi o donuterie, controlată de antreprenorii Monika Maria Coca şi Sebastian Coca, a avut în 2023 o cifră de afaceri de 80,9 milioane lei, în creștere cu 8% față de 2022, profit net de 6,1 milioane lei și 444 de angajați.

Iar compania din spatele Simigeriei Matei, N.Y.R. Georgiana Trade, a continuat să-și majoreze afacerile de la 40 milioane lei în 2022 la 47,8 milioane lei în 2023. În schimb, profitul companiei a scăzut cu 67%, la 1,75 milioane de lei, în timp ce numărul de angajați a crescut cu 4%, la 189.

Nu doar marilor branduri le-a mers bine în 2023. Și covrigăriile mai mici au înregistrați creșteri importante. Sara Pretzel a avut în 2023 o cifră de afaceri de 1,9 milioane lei, în creștere de la 542.000 lei în 2022. Crosta a raportat anul trecut afaceri de 30,9 milioane lei, în creștere cu 21% față de 2022, iar Patiseria Tineretului a finalizat anul 2023 cu afaceri de 14,4 milioane lei, în creștere cu 4% față de 2022.

Firmă Cifră de afaceri 2022 Cifră de afaceri 2023
Tinervis Group 367.940.617 525.956.005
Brio Group 97.343.849 103.714.798
Nadenka 74.947.317 80.967.820
N.Y.R. Georgiana Trade 40.589.770 47.810.050

Sursă: Termene.ro

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.