Polonezii de la PESA vor livra ARF încă 62 de rame electrice / CNSC a respins contestația Alstom pentru trenurile de scurt parcurs

Tren Pesa Sursa foto: pesa.pl

Ministerul Transporturilor, prin Autoritatea pentru Reformă Feroviară va cumpăra de la producătorul PESA (Polonia) încă 62 de trenuri electrice noi. Contractul cuprins între 3,2 și 4,2 miliarde lei poate fi semnat cu producătorul din Polonia după ce Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC) a respins miercuri contestația Alstom, iar contestația PESA împotriva ofertei Alstom nu mai are efect. PESA va livra ARF 20 de trenuri electrice noi InterRegio, contractul fiind semnat marți, 19 decembrie, la Ministerul Transporturilor.

Producătorul PESA (Polonia) a câștigat pe 30 octombrie licitația pentru 62 de trenuri de trenuri electrice noi de scurt parcus (Regio). Licitația pentru achiziția a 62 de trenuri electrice de scurt parcurs a fost publicată în SEAP (Sistemul Electronic de Achiziții Publice) pe 16 mai 2022, iar în ianuarie 2023, Alstom și PESA au depus oferte pentru fiecare dintre cele trei loturi, după cum Economedia a scris aici.

Decizia CNSC:

„Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) informează că a desemnat societatea societatea POJAZDY SZYNOWE PESA BYDGOSZCZ SPOLKA AKCYJNA (POLONIA) – PESA -, drept câștigător al licitației pentru achiziția a 62 de rame electrice regionale (RE-R) – LOTURILE 1, 2 și 3. După finalizarea evaluării propunerilor tehnice, financiare, precum și a documentelor de eligibilitate ale celor doi producători de material rulant care au depus oferte și primirea avizelor conform necondiționate de la Autoritatea Națională pentru Achiziții Publice (ANAP), Comisia de evaluare a oficializat câștigarea licitației pentru achiziția materialului rulant nou destinat transportului regional de scurt parcurs pentru LOTURILE 1, 2 și 3, prin desemnarea producătorului de material rulant PESA (POLONIA). Finanțarea proiectului va fi asigurată în cadrul Programului Transport (PT) 2021-2027, din fondurile alocate sectorului de transport feroviar, cofinanţarea fiind asigurată de la bugetul de stat.

În continuare, menționăm că perioada de mentenanță și servicii de reparații este de 15 ani, necesară funcționării respectivelor trenuri.

Astfel, contractele de achiziţii au prevăzută o clauză de revizuire, respectiv posibilitatea suplimentării perioadei de mentenanţă cu încă 15 ani, fără organizarea unei proceduri competitive, prin încheierea unui act adiţional.

Reamintim că valoarea totală a proiectului este cuprinsă între 3.237.711.753 și 4.150.288.451 lei, fără TVA, împărțită pe trei loturi, și anume:

• Lotul 1 – 20 rame electrice regionale RE-R, destinate transportului feroviar de călători, de pe rutele București N – Ploiești S – Adjud, Iași – Pașcani – Suceava, Bacău – Pașcani, iar valoarea estimată este cuprinsă în intervalul 1.044.933.546 și 1.339.823.526 lei, fără TVA;

• Lotul 2 – 23 rame electrice regionale RE-R, destinate transportului feroviar de călători, de pe rutele Brașov – Gheorgheni, Arad – Timișoara – Caransebeș, Huedin – Cluj – Bistrița, iar valoarea estimată este cuprinsă în intervalul 1.208.571.156 și 1.554.592.210 lei, fără TVA;

• Lotul 3 – 19 rame electrice regionale RE-R, destinate transportului feroviar de călători, de pe rutele București N – Ploiești V – Brașov, București N – Roșiori, București N – București Obor/Fundulea, Constanța – Fetești, iar valoarea estimată este cuprinsă în intervalul 984.207.051 și 1.255.872.715 lei, fără TVA.Durata contractelor aferente loturilor atribuite va fi de 221 – 222 luni, în funcție de lotul atribuit”, arată un comunicat ARF.

Sursa foto: pesa.pl

Comentarii

  1. Ăștia de la PESA nu sunt cumva aia care au instalat programe în computerelor de bord ale trenurilor sa genereze defecte dacă trenului nu i se face revizia într-un service care aparține tot producătorului?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *