Portul Constanţa a expediat aproape 30 de milioane de tone de cereale în primele zece luni ale anului. 40% din total au fost cereale ucrainene

cereale Sursă Pixabay

Portul Constanţa a expediat 29,4 milioane de tone de cereale în primele zece luni ale acestui an, în condiţiile în care cerealele ucrainene au fost responsabile pentru 40% din volumul total, au declarat reprezentanţi ai autorităţii portuare pentru Reuters, conform Agepres.

Precedentul record privind cantităţile de cereale expediate într-un an prin portul Constanţa este de puţin peste 25 milioane de tone.

Ucraina este unul dintre cei mai mari exportatori mondiali de cereale iar portul Constanţa a devenit cea mai importantă rută alternativă de export pentru Ucraina, după invazia rusească de anul trecut. Cerealele ucrainene ajung în Constanţa pe cale rutieră, feroviară şi cu barjele pe Dunăre.

Analize Economedia

Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu

În perioada ianuarie-octombrie 2023, Ucraina a expediat 11,7 milioane de tone de cereale prin portul Constanţa, în creştere de la 10,5 milioane de tone până la finele lunii septembrie, şi o cantitate de 8,6 milioane de tone pe întreg parcursul anului 2022.

Însă în ultimele luni tranzitul cerealelor ucrainene s-a redus, după ce Rusia a atacat în repetate rânduri porturile ucrainene de la Dunăre, iar punctele de trecere a frontierei Ucrainei cu Polonia şi Slovacia au fost blocate de transportatorii rutieri locali care vor să fie introduse restricţii pentru camionagii ucraineni.

O sursă guvernamentală a dezvăluit pentru Reuters că acum portul Constanţa are capacitatea logistică de a expedia 40 de milioane de tone de cereale pe an.

Guvernul de la Bucureşti a anunţat că în lunile următoare intenţionează să dubleze capacitatea de tranzit a cerealelor ucrainene, până la patru milioane de tone pe lună, graţie investiţiilor făcute în infrastructurile din Constanţa şi de pe Dunăre.

Operatorii portuari au investit şi ei în echipamente destinate creşterii vitezei de încărcare/descărcare. Însă cerealele din Ucraina concurează pentru spaţiu în portul Constanţa, care în mod tradiţional gestionează exporturile de cereale ale României precum şi cele ale ţărilor vecine fără ieşire la mare, precum Ungaria şi Serbia.

La începutul acestei săptămâni, ONU a avertizat că este posibil ca în următorii ani producţia de grâu a Ucrainei să nu poată să acopere cererea internă şi exporturile, dacă ruta de export prin Marea Neagră rămâne blocată şi vor continua atacurile asupra infrastructurilor agro-alimentare.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: