CFR Infrastructură recepționează joi, primele 19 linii modernizate din pachetul de 35 linii (urgența I) din Portul Constanța, a anunțat, în Gorj, ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu. Primele 35 de linii din 99 de linii vechi, nereparate și blocate de garniturile ruginite ale CFR Marfă au fost atribuite constructorilor Arcada și Wiebe, iar pe 10 octombrie Wiebe a anunțat finalizarea lucrărilor (Lotul 1 – 19 linii) cu o lună înaintea termenului contractual.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Întrebat despre problemele din Portul Constanța unde capacitatea feroviară este de sub 50% și de investiția de un miliard de euro despre care Economedia a scris miercuri, ministrul Grindeanu a prezentat situația proiectului pentru refacerea infrastructurii feroviare.

„Portul Constanța funcționează sub 50 % din capacitate, asta e cauzată de lipsa modernizării feroviare. Portul a fost gândit să se dezvolte pe transport feroviar. Suntem la 100 % pe capacitatea rutieră, dar pe feroviar, așa este suntem la sub 50 %. Astăzi se face recepția pe primele linii, 19 linii din 35 de linii pe care am intrat în primăvară. În prima jumătate a lunii noiembrie se face recepția și pentru celelalte 16, dar nu e suficient. Vă spuneam în primăvară că am găsit 98 de linii nefolosite cu vagoane prin care creștea vegetația. Diferența, de linii este în etapa normală de licitație, nu pe procedură de urgență. Dar nici așa nu este de ajuns pentru că Portul Constanța este cel mai important Port de la Marea Neagră. Pe viitorul exercițiu bugetar trebuie să folosim și mai mult Portul, acel miliard de euro trebuie să-l folosim pentru a crește capacitatea feroviară de transport. Sper că, odată cu un nou avânt (n.r al conducerii) de la Portul Constanța să acceseze mai bine fondurile europene. Au preferat mai mult să cheltuie fondurile proprii decât să atragă fonduri europene, lucrul acesta nu-l mai accept”, a transmis Grindeanu.

Analize Economedia

România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA

Pentru al doilea pachet feroviar, modernizarea a 64 de linii, aceleași companii, Arcada și Wiebe au depus oferte la contractele de 150 de milioane de lei.