Portul Constanţa va echipa o dană suplimentară pentru transbordarea cerealelor ucrainene, a anunțat compania Ukrainian Danube Shipping Company (UDP) într-un mesaj postat pe contul său de Telegram, transmite Interfax, citată de Agerpres.
“Colegii noştri români ne-au anunţat finalizarea licitaţiei pentru echiparea danei cu prilejul unei reuniuni trilaterale”, a informat Ukrainian Danube Shipping Company (UDP).
Compania ucraineană a spus că anul trecut a fost unul dintre iniţiatorii proiectului, în condiţiile în care terminalele portului Constanţa nu aveau suficiente capacităţi pentru a gestiona traficul cerealelor din Ucraina. Anul trecut, “erau până la 600 de barje încărcate cu cereale în port care aşteptau la descărcare până la 30-40 de zile”, a precizat UDP.
Acum, cea mai mare parte a exporturilor de produse agricole ucrainene au revenit în porturile din Odesa, însă ruta pe Dunăre rămâne una importantă, iar “noua dană nu va rămâne nefolosită”, a precizat UDP. Compania ucraineană vrea să expedieze până la 200.000 – 250.000 de tone pe lună spre portul Constanţa.
“Oferim servicii complete, transport fluvial plus transfer de pe o navă pe alta în portul Constanţa. Dacă principala rută de export din Ucraina va reveni din nou pe Dunăre, dana va deveni o linie de salvare care va creşte semnificativ capacitatea totală a modelului nostru logistic”, a mai spus Ukrainian Danube Shipping Company (UDP).
Portul Constanţa a stabilit în 2023 un nou record în ceea ce priveşte exporturile de cereale, graţie majorării livrărilor de cereale provenite din Ucraina, precum şi proiectelor de îmbunătăţire a infrastructurii finanţate de Uniunea Europeană.
Potrivit autorităţii portuare, portul Constanţa a expediat anul trecut o cantitate record de 36 milioane de tone de cereale, în creştere cu 50% comparativ cu 2022, iar cerealele ucrainene au fost responsabile pentru aproximativ 40% din volumul total.