Poșta franceză se reinventează și se va concerta pe livrarea de mâncare la domiciliu în următorii 10 ani

livrator mâncare Sursa foto: pexels.com

Confruntată cu scăderea drastică a volumelor de corespondenţă, Poşta franceză se reinventează şi consideră că, peste zece ani, “principala activitate a celor 65.000 de poştaşi şi poştăriţe din Franţa” va fi livrarea de mâncare la domiciliu, o activitate de diversificare în care este puternic poziţionată, alături de cea a livrării de colete, relatează AFP, transmite news.ro.

Philippe Wahl, directorul general al Poştei franceze, a fost audiat de senatori şi a prezentat câteva cifre dure pentru a ilustra realitatea pieţei de corespondenţă. În 1990, “70% din cifra de afaceri a Poştei” era generată de servicii poştale, cifră care va scădea “la 15% până la sfârşitul anului” 2024, a explicat el membrilor Comisiei de finanţe.

Scăderea considerabilă a volumelor de corespondenţă din ultimii zece ani a lăsat o gaură de peste 6 miliarde de euro în cifra de afaceri a companiei. Această schimbare a obiceiurilor francezilor a determinat grupul să îşi transforme modelul de afaceri pentru a deveni mai puţin dependent de activitatea sa poştală. Provocarea este de a se asigura că cei 65.000 de poştaşi ai Poştei “continuă să servească ţara, chiar şi atunci când nu mai există scrisori”, a declarat Philippe Wahl.

Un “pariu strategic” pe care Poşta “este în curs de a ieşi în câştig este (livrarea) coletelor şi a meselor”, a dat asigurări Philippe Wahl. În prezent, activitatea de colete “nu compensează activitatea de corespondenţă”. Totuşi, Poşta vizează o cotă de 67% din piaţa naţională de livrare de colete.

Pe lângă colete, Poşta este puternic poziţionată şi pe piaţa livrării de mâncare la domiciliu, un sector în creştere, mai ales în condiţiile unei populaţii în curs de îmbătrânire, ceea permite, de asemenea, companiei poştale să ofere un serviciu de proximitate.

În 2035, “cred că în Franţa, livrarea (de mâncare) va fi activitatea numărul unu pentru poştaşi şi poştăriţe”, preconizează Philippe Wahl. Acest serviciu, care se adresează în principal persoanelor în vârstă, este asigurat în parteneriat cu centrele locale de acţiune socială (CCAS), spitale şi furnizori de servicii de catering specializaţi. La Poste livrează în prezent “mai mult de 15.000 de mese pe zi” pentru o piaţă de 150.000 de mese pe zi, ceea ce face din ea “principalul operator”, a declarat Philippe Wahl. În 2023, a livrat 5 milioane de mese şi intenţionează să dubleze această cifră în 2024.

Directorul general a fost interogat îndelung de către parlamentari în legătură cu închiderea oficiilor poştale, care sunt în prezent 7.000 şi care sunt din ce în ce mai puţin frecventate. “Suntem în consultare” cu consilierii locali pe această temă, a insistat Philippe Wahl, subliniind că La Poste are un contract cu Asociaţia primarilor din Franţa. “Nu avem dreptul să transformăm un oficiu poştal într-un cartier urban prioritar, dacă primarul nu este de acord”, a subliniat el.

Pentru a ilustra scăderea numărului de vizite la punctele de lucru ale Poştei, Philippe Wahl a dat exemplul oficiilor poştale locale: “În 40% dintre oficiile noastre poştale locale – în special în zonele rurale – sunt mai puţin de 5 persoane pe zi”.

Tot cu privire la chestiunea proximităţii, Philippe Wahl a promis că vor fi lansate “camioanele galbene”, birouri mobile multiservicii în zonele rurale. Acestea ar trebui să fie în funcţiune până la sfârşitul lunii aprilie, a precizat compania.

 

Sursa foto: pexels.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *