Compania Naţională Poşta Română (CNPR) a înregistrat, în 2022, o cifră de afaceri de 1,45 miliarde lei, în creştere cu 7,5% faţă de anul precedent. Cu toate acestea, profitul companiei s-a diminuat cu 74%, la 11,25 milioane lei. Numărul de angajați a scăzut ușor, cu 4%, la 22.338 persoane, arată datele consultate de Economedia pe platforma Termene.ro. Un raport publicat luni de operatorul naţional poştal arată că veniturile salariaţilor s-au majorat, în medie, cu 30% în decursul unui an şi jumătate.
Potrivit companiei, în cursul anului trecut, poştaşii au fost dotaţi cu 9.000 de terminale mobile şi a fost inaugurată prima subsidiară a Poştei Române în afara graniţelor ţării, în Republica Moldova. De asemenea, compania a înfiinţat Fundaţia Poştei Române.
Raportul publicat luni arată că, în 2022, a fost retehnologizată Fabrica de Timbre cu echipament de ultimă generaţie, au fost informatizate peste 700 de oficii poştale, a implementat noua tehnologie RPA (robotizarea proceselor manuale), dezvoltată şi folosită de gigantul UiPath.
În plus, s-au achiziţionat peste 5.200 de laptopuri şi calculatoare, 250 de imprimante, 2.700 de scannere, routere, servere şi 300 de maşini de numărat bani.
La capitolul venituri, anul trecut acestea au crescut cu 5,5%, comparativ cu 2021, şi a punctat participarea în proiectul „Cardul de energie” oferit de Ministerul Investiţilor şi Proiectelor Europene (MIPE), unul dintre cele mai mari şi mai importante contracte din istoria Poştei Române, cu beneficiari direcţi şi indirecţi aproape 20% din populaţia României.
În ceea ce priveşte investiţiile în patrimoniu, documentul aminteşte de faptul că 23% dintre spaţiile aflate în gestiunea CNPR au beneficiat de modernizări şi reparaţii, iar în doi ani au fost intabulate 137 de unităţi, de aproape patru ori mai multe decât în perioada 2011 – 2019.
Totodată, a fost înlocuită organigrama veche, similară uneia din anii 1980, cu una nouă, s-a redimensionat aparatul central şi transformarea acestuia, din structură de control, în structură de suport.
Pe parcursul anului trecut, Poşta Română a majorat veniturile din sporuri şi bonificaţii pentru fiecare salariat în medie cu 39%, respectiv a crescut veniturile salariaţilor cu aproximativ 900 de lei, plus achiziţionarea uniformelor noi pentru prima dată în 15 ani.
Alte puncte importante menţionate în raportul de activitate al CNPR se referă la creşterea standardului de performanţă Z+1 de la 62% până la 94% pentru unele servicii ale Poştei de curierat, la adaptarea primului oficiu poştal pentru nevăzători, precum şi la lansarea primului NFT al unei entităţi de stat româneşti.
Nu în ultimul rând, se aminteşte de sprijinul acordat antreprenorilor români, prin aducerea eBay în România, unul dintre giganţii e-commerce globali.