Președintele Protecției Consumatorilor despre facturile de mii de lei la energie: “Era vorba de o regularizare pe o perioadă destul de lungă de timp”

factura, facturi, bancnote, lei, bani Sursa foto: Ilona Andrei / G4Media

Facturi uriașe la energie, de  6500 de de lei sau chiar 30.000 de lei, apărute în spațiul public, sunt, de fapt, sume rezultate din calcule de regularizare pe o perioadă destul de lungă de timp, spune președintele Agenției Naționale pentru Protecția Consumatorulor (ANPC), Horia Constantinescu, la Radio România. Urmează însă clarificări cu privire la tarifele la care se face regularizarea.

“Din păcate pentru cei ce au alarmat întreaga opinie publică, lucrurile nu se confirmă, cel puțin pentru câteva dintre cazurile verificate. Verificând facturile transmise presei, cele de 6500 de de lei de 30 de mii lei, aveam să aflu că era vorba de o regularizare pe o perioadă destul de lungă de timp, timp în care ori consumatorii nu au transmis indexul, ori cei însărcinați cu citirea contoarelor nu au făcut acest lucru, probabil așa cum ar fi trebuit să o facă, cantitate existând acolo și fiind obligatorie de a fi achitată. Urmează să discut săptămâna aceasta să vedem cum se calculează această regularizare la tariful de astăzi, în condițiile în care unele dintre cantități cu siguranță provin dintr-o perioadă cu un alt tarif și cred că aici lucrul trebuie lămurit”, a spus președintele ANPC.

“Vreau să demarez săptămâna aceasta discuții atât cu ANRE, cât și cu Asociația Furnizorilor de Energie legat de cum sunt citite contoarele și cum putem face dovada clară pe viitor că acolo a fost cineva să citească,are să arate că a fost dusă la îndeplinire această obligație și ia și o dată la 3 luni pentru că pare că de la acest lucru, de la această situație au fost generată următoarele legate de facturi și sume de exorbitante transmise opiniei publice”, a completat acesta.

Acesta nu a putut confirma anumite suspiciuni de practici incorecte, dar a dat și un exemplu de sancțiune. “A fost sancționat un furnizor pentru faptul că nu a emis la timp facturile, neemițându-le la timp am ajuns la calcularea unor penalități, în opinia colegilor mei incorecte legate de neachitarea unor facturi”, a spus oficialul.

Ce puteți face dacă aveți neclarități privind factura?

“Etapa inițială, pe care noi o recomandăm și dorim să o prindem într-un nou act normativ al protecției consumatorului, este să ne adresăm operatorului economic în cauză, pentru că nu de puține ori situațiile au fost lămurite în urma dialogului în acest fel. În condițiile în care răspunsul este nesatisfăcător, consumatorul trebuie să se adreseze ANPC. Credem că va trebui foarte bine lămurită această etapă procedurală de gestionare a unei sesizări, în așa fel încât să nu încărcăm excesiv niciuna dintre autorități”, a mai spus oficialul ANPC.

 

Sursa foto: Ilona Andrei / G4Media

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *