Producătorii de mașini electrice ar putea fi nevoiți să regândească modul în care se aprovizionează cu materii prime, deoarece creșterea prețurilor mărfurilor din cauza invaziei Ucrainei de către Rusia pune presiune asupra marjelor lor de profit, cred analiștii de la RBC.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Prețurile la orice, de la petrol la metale precum nichel și paladiu utilizate în fabricarea de vehicule electrice au crescut odată cu escaladarea crizei din Ucraina.

„Doar aprinderea luminilor în fabrică și transportul mărfurilor costă mai mult acum și reprezintă o presiune în marjă”, a scris analistul RBC Joseph Spak.

Analize Economedia

România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA

O creștere susținută a prețurilor materiilor prime, mai degrabă decât un șoc pe termen scurt, poate deveni o problemă pentru producătorii de automobile, mai ales că mulți au capacitatea limitată de a implementa noi creșteri ale prețurilor, potrivit RBC.

„În orice caz, lecția pentru mașini este să regândim lanțurile valorice, mai ales pe măsură ce industria trece la vehiculele electrice cu baterii”, a scris Spak, observând că recenta creștere a prețurilor nichelului s-ar putea traduce printr-o creștere a prețului cu 1.000-2.000 de dolari a costului unui acumulator pentru un producător de mașini electrice.

O varietate de prețuri de intrare, inclusiv pentru litiu, nichel, cobalt și cupru, ar putea evolua „foarte mult” în următorii câțiva ani din cauza nepotrivirilor dintre cerere și ofertă, a adăugat el.

Chiar și liderul pieței vehiculelor electrice, Tesla, înregistrează o inflație „semnificativă” pentru materii prime și logistică și a fost nevoit să scumpească mașinile produse .