Producătorul de mașini sport Porsche, aflat în portofoliul Volkswagen, și Siemens Energy și-au unit forțele cu o serie de companii pentru a construi o fabrică pentru producția de combustibil aproape neutru în CO2 (eFuel) în Punta Arenas, Chile. Fabrica pilot este inițial construită la nord de Punta Arenas și se așteaptă să producă aproximativ 130.000 de litri de combustibili electronici în 2022. Capacitatea va fi apoi extinsă în două etape la aproximativ 55 de milioane de litri până în 2024 și la aproximativ 550 de milioane de litri până în 2026. Siemens Energy a început deja lucrările pregătitoare pentru următoarea fază comercială majoră a proiectului.
„Sunt mulțumit că facem progrese în acest proiect internațional al farului pentru economia hidrogenului, împreună cu parteneri internaționali puternici din afaceri și politici”, a declarat Armin Schnettler, EVP pentru New Energy Business la Siemens Energy. „Cu Haru Oni, aducem tehnologiile noastre power-to-X pe piața globală. Dezvoltăm și realizăm împreună prima fabrică mondială integrată și comercială la scară largă pentru producerea de combustibili sintetici, neutri din punct de vedere climatic. Implementăm unul dintre cele mai interesante proiecte ale industriei energetice pentru viitor și promovăm decarbonizarea sectorului mobilității. Înseamnă că aducem o contribuție importantă și rapidă eficientă la reducerea emisiilor de CO₂ în sectorul traficului și al transporturilor.”
Porsche va folosi eFuels în propriile vehicule cu motor cu combustie.
„Porsche, în ansamblu, poate fi neutru din punct de vedere al CO₂ net încă din 2030. Combustibilii produși cu energie regenerabilă pot contribui la acest lucru. Modelul nostru 911, este potrivit în mod special pentru utilizarea eFuels. Dar la fel sunt și mult iubitele noastre vehicule istorice, pentru că aproximativ 70% dintre toate mașinile Porsche construite vreodată sunt încă pe drum astăzi. Testele noastre cu combustibili regenerabili merg cu mare succes. Combustibilii electronici vor face posibilă reducerea emisiilor de CO₂ fosile la motoarele cu combustie cu până la 90%. Printre altele, vom folosi primul combustibil din Chile în mașinile noastre de curse Porsche Mobil 1 Supercup din 2022”, spune Michael Steiner, membru al Comitetului executiv pentru cercetare și dezvoltare la Porsche AG.
Chile și-a stabilit obiective ambițioase ca parte a Strategiei sale naționale pentru hidrogen verde. Planifică o capacitate de electrolizator de 5 gigawați (GW) până în 2025, ajungând la 25 GW până în 2030. Scopul este de a produce cel mai ieftin hidrogen din lume și de a transforma țara într-un exportator important de hidrogen verde și derivații săi.
Proiectul Haru Oni profită de condițiile climatice perfecte pentru energia eoliană din din sudul Chile pentru a produce combustibil practic neutru în CO₂ utilizând energie eoliană verde la preț redus. În primul pas, electrolizorii împart apa în oxigen și hidrogen verde folosind energia eoliană. CO₂ este apoi filtrat din aer și combinat cu hidrogenul verde pentru a produce metanol sintetic, care la rândul său este transformat în combustibil electronic. Fabrica pilot este programată să înceapă producția la mijlocul anului 2022. Pe lângă Siemens Energy, Porsche și HIF, Enel, ExxonMobil, Gasco și ENAP participă la proiectul Haru Oni.