Primăria municipiului Blaj a semnat cu firma clujeană Baseli Drum Consult contractul pentru supervizarea lucrărilor pentru viitoarea șosea de centură, proiect de investiții preluat de la Ministerul Transporturilor și posibil finanțat prin Programul Transporturi 2021-2027. Astfel, contractul pentru proiectarea și execuția Centurii Blaj (7 kilometri lungime) va avea consultant de specialitate încă de la început, ceea ce nu se întâmplă pentru multe proiecte de infrastructură mai mici sau mai mari. Pentru contractul de proiectare și execuție estimat la 150 de milioane lei, Primăria Blaj a primit trei oferte și are trebui să desemneze câștigătorul miercuri, 13 decembrie. Ofertele au venit de la trei constructori din România, Asocierile SC FAR FOUNDATION SRL (Leader), ROSTDORSTROY,MBS GROUP, IBB-HIB ROMANIA (Leader),IBB Haus -und Industriebau GmbH și PRENIS S.R.L. (Leader),INFRA EXPERT,SC EXPLAN SRL,DACIA FABER S.R.L.
Contractul pentru supervizarea lucrărilor a fost semnat cu Baseli Drum Consult pentru 1,5 milioane lei, valorea estimată din licitație fiind 1,7 milioane lei.
Licitația a fost publicată în Sistemul Electronic pentru Achiziții Publice (SEAP) în august și are aceeași valoare ca la prima procedură : 150 de milioane lei. Centura Blaj are o lungime de 7 kilometri, profil de Drum Național cu o singură bandă/sens și se va conecta cu Drumul Transregio Blaj-Teiuș-Autostrada A 10 (Sebeș-Turda). Durata contractului este de 24 de luni din care 6 luni pentru etapa de proiectare și 18 luni pentru execuție.
,,Obiectivul general al proiectului: Obiectivul contribuie la scoaterea traficului greu si de tranzit din interiorul municipiului, la des-congestionarea si sporirea considerabila a capacităţii de circulaţie, fluidizarea traficului, reducerea degradarii şi a uzurii arterelor existente datorită suprasolicitărilor cauzate de traficul greu, reducerea sem-nificativă a poluării mediului prin reducerea noxelor si zgomotului, realizarea legăturilor între reţelele de transport care atrag fluxuri de mărfuri, reducerea consumului de carburanti. Varianta Ocolitoare Blaj va prelua o parte din traficul care în prezent se desfăşoară pe reţeaua de drumuri existente.” -Documentație Tehnică SEAP.
Cea mai importată lucrare de artă va fi pasajul peste Magistrala CFR la intrarea de pe DN 14 B dinspre A 10, municipiul fiind traversat de magistrala feroviară de importanță națională – Magistrala 300 (București – Brașov – Sighișoara -Mediaș – Blaj – Teiuș – Cluj Napoca – Oradea), conform Planului de Mobilitate Durabilă.
,,Caracteristicile principale ale construcției sunt :
S-au stabilit elemente de gabarit pentru drum clasa tehnica III
-Lăţimea părţii carosabile în aliniament s-a proiectat de 2X3.5m in aliniament cu acostamente de 1.0m. Se vor realiza benzi de incadrare de 2×0.50m cu aceeasi structura ca in in carosabil. In aliniament profilul transversal are o panta de 2.5%.
-Platforma va avea o latime de 9m (2*3.5m+2*1.0m) pentru deblee si min 10m (2*3.5m+2*1.0m +2*w) pentru zona de rambleu incluzand in elemente de scurgerea apelor si un spatiu suplimentar pentru parapetele directionale.
-Viteza de proiectare s-a ales de 60km/h iar pe sectoare izolate de 40, respective 50 km/h
Alte inițiative/contracte asociate cu această achiziție de lucrări :
Municipiul Blaj a incheiat un contract de Servicii de elaborare ”STUDIU DE FEZABILITATE, PAC SI PROIECT TEHNIC DE EXECUTIE PENTRU MODERNIZARE DN 14B + PODURI (PESTE CF M 200 TEIUȘ ȘI CF M300 CRĂCIUNEL) pentru realizarea obiectivului de investitie: “DRUM TRANSREGIO BLAJ-TEIUS-A10”.