Primăria Municipiului Bucureşti cumpără 100 de autobuze electrice cu o lungime de 12 metri, valoarea contractului fiind de 300 de milioane lei. Autobuzele cu tracţiune complet electrică vor avea o autonomie de cel puţin 200 de kilometri între două încărcări succesive, infrastructura de încărcare aferentă, atât staţii de încărcare lentă (în depouri) cât şi pe traseu ( încărcare rapidă) potrivit caietului de sarcini. Podeaua trebuie să fie coborâtă pe toată lungimea autobuzului, sunt prevăzute trei uşi duble şi instalaţie de climatizare ( AC) pentru şofer şi călători. Capacitatea va fi de minimum 80 de călători din care 24- 32 de călători pe scaune. Data limită pentru depunerea ofertelor este 25 ianuarie 2022 iar PMB are nevoie de un an pentru evaluare, potrivit informaţiilor din Sistemul Electronic de Achiziţii Publice.
Două treimi din cele 1530 de autobuze STB au durata normală de funcţionare depăşită şi poluează masiv
Primăria Capitalei mai arată că, din cele 1530 de autobuze din parcul STB, două treimi au durata normală de funcţionare depăşită şi normele de poluare E 3 şi E 4 ( 500 autobuze Euro 3 au 15 ani vechime respectiv 500 de autobuze E 4 cu 12 ani). Alte 400 de unităţi achiziţionate în 2018 sunt Euro 6 (diesel) iar cele mai ,,moderne” sunt autobuzele hibrid, 130 de unităţi, tot E 6.
Miercuri, Ministerul Dezvoltării a anunţat că, 81 de autobuze electrice din China cu o lungime de 10 metri vor fi livrate în perioada imediat următoare în şapte municipii din România : Alexandria, Brăila, Constanţa, Drobeta-Turnu Severin, Focşani, Lugoj şi Slobozia.