Edilul Capitalei, Nicuşor Dan, a precizat că aproximativ 50 de kilometri de linie de tramvai din Bucureşti se află într-o stare deplorabilă, deoarece nu au mai fost reabilitaţi, inclusiv în zona în care o şină s-a desprins şi a străpuns podeaua unui mijloc de transport în comun, informează News.ro. Dan spune că urmează ca această porţiune de linie de tramvai să fie reabilitată cu bani din fonduri europene şi din împrumuturi.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

”E o oportunitate pentru Bucureşti, avem 150 km linie tramvai. Primarii din anii ’90-2000 au făcut 100 din 150 km pe care îi ştim şi au rămas 50 km care sunt într-o stare deplorabilă, inclusiv Calea Călăraşilor, cea unde s-a întâmplat acest incident. În primul rând că STB-ul a făcut aşa-numitele DALI-uri, documentaţie pentru intervenţii pentru fiecare dintre ele. Am ieşit în achiziţie. Pentru toţi aceşti 50km o să avem şi banii, parte din fonduri europene, parte din împrumuturi”, a declarat Nicuşor Dan, luni seară, la Digi24, referindu-se la incidentul de pe Calea Călăraşilor, unde o şină de tramvai s-a desprins şi a străpuns podeaua unui autobuz.

Nicuşor Dan a precizat că pentru o porţiune din cei 50 km de linie de tramvai nereabilitată s-au depus oferte, însă nu şi pentru alte segmente ale liniei.

Analize Economedia

Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie
industrie forta de munca somaj industrial uzina fabrica manufactura muncitor muncitor necalificat
blindate, armata, militar

”Pentru o parte din segmente s-au depus oferte, s-a început procedura de evaluare, am terminat evaluarea tehnică, urmează financiara, deci cam estimez eu, într-o lună jumate de acum o să semnăm contractele. Nu s-au atribuit pe toate segmentele. Ăsta este unul dintre ele, cel care pleacă de la Piaţa Unirii şi merge încolo până la Bulevardul Basarabia. O să reieşim în achiziţie publică”, a adăugat Nicuşor Dan.

Edilul spune că în porţiunea nereabilitată de linie de tramvai, unde nu s-a prezentat nimeni la lictaţie, vor fi făcute unele modificări.

”Oportunitatea pe care ne arată-o faptul că nu s-a prezentat nimeni este că vrem să modificăm exact în zona în care s-a întâmplat să facem un sens unic pe Călăraşi, un sens unic în sens opus pe Matei Basarab, pentru că era o gâtuire pe Călăraşi. Ăsta e motivul pentru care n-am ieşit imediat în achiziţie publică. Pe segmentele pe care s-au atribuit, conform contractului, şase luni durează proiectarea, deci asta se va termina la sfârşitul acestui an şi vom începe încă în 12 luni lucrările de construire propriu-zisă. De exemplu, Mihalache va fi reabilitat cap-coadă. De asemenea, linia cinci, tot mai puţin acest segment de la Unirii la Basarabia”, a precizat Nicuşor Dan.

Recent, un cornier a străpuns podeaua unui autobuz care circula pe linia de tramvai, pe Calea Călăraşi, la ora 5 dimineaţa. Autobuzul era gol, astfel că nimeni nu a fost rănit.