Primarul Nicușor Dan, de partea taximetriștilor în problema concurenței Uber și Bolt: „Nu sunt de acord cu transportul alternativ la Ministerul Transporturilor” / PMB eliberează joi 3.780 de licențe taxi

Nicusor Dan, primar general Sursa foto: Ilona Andrei / G4Media

Primăria Capitalei va elibera joi, 29 februarie, 3.780 de licențe taxi pentru persoane fizice sau firme, a anunțat primarul Nicușor Dan. Întrebat despre protestul taximetriștilor care a început luni la Piața Constituției și concurența între serviciile clasice de taximetrie și platformele de transport alternativ, Primarul General a spus că nu este de acord cu transportul alternativ în administrarea Ministerului Transporturilor și lipsa unor limite la numărul licențelor așa cum există pentru taximetrie.

„Eram deputat în 2019 când am votat împotriva legii transportului alternativ pentru că nu este normal ca un serviciu public cum este taximetria să fie reglementat de autoritatea locală și un alt serviciu public cum este așa-zisul transport alternativ să fie reglementat de autoritatea centrală (Ministerul Transporturilor, prin Autoritatea Rutieră Română). Autoritatea locală are un număr limită de autorizații pe care poate să le dea pentru taxi, iar autoritatea centrală care nu cunoaște situația concretă din fiecare localitate să poată autoriza oricât. Pe chestiunea autorizațiilor de taxi noi avem vreo 3000 de autorizații neatribuite, oamenii sau firmele au renunțat la ele, iar maîne avem proiectul pentru a a le rescoate în circuit, persoane fizice autorizate sau firme”, a declarat Nicușor Dan.

Ce solicită taximetriștii:

Conform unui comunicat al Confederaţiei Sindicale Naţionale Meridian, acţiunea are ca scop atragerea atenţiei Guvernului României, privind multiplele solicitări depuse în ultimele şapte luni, în încercarea de a modifica Legea 204/2019(OG49/2019), care reglementează transportul alternativ.

Principalele revendicări ale taximetriştilor vizează limitarea copiilor conforme, pe criterii similare cu cele aplicate serviciului de taximetrie, având ca rezultat protejarea calităţii vieţii şi aerului, aglomerării traficului şi poluarea din marile oraşe, cât şi asigurarea unei predictibilităţi economice pe acest segment de piaţă; eliminarea posibilităţii de emitere a copiei conforme pentru auto deţinute de operatori cu contract de comodat sau închiriere şi ridicarea pragului de autorizare la vechimea maşinii la 5 ani prima autorizare, maximum 10 ani; interzicerea colantării, sau aplicarea regulamentelor locale cu privire la  lame, pe autoturismele arondate la platformele digitale şi aplicarea de ecusoane pe portierele spate care să conţină datele de identificare ale operatorului; eliminarea “tarifului dinamic” potrivit recomandărilor de la Consiliul Concurenţei cu privire la practicile înşelătoare; respectarea Art. 6 din Legea 204/2019 cu privire la fiscalizarea curselor şi comisioanelor printr-o entitate fiscală înregistrată la ONRC cu Suspendarea avizului tehnic până la intrarea în legalitate.

Precizările Coaliției pentru Economie Digitală, care reprezintă platformele de transport alternativ:

Industria de transport alternativ transmite că guvernul nu a promis modificarea OUG49/2019, iar industria de taxi face cele 6 propuneri, pentru spun ei, un mediu concurențial egal, potrivit reacției industriei de transport alternativ.

„Însă sub această falsă premisă se urmărește de fapt eliminarea din piață a serviciilor de transport alternativ (Uber sau Bolt)  prin presiunea exercitată asupra autorităților de a transforma cele 6 puncte în lege. Suntem de acord cu liberalizarea pieței, taximetriștii trebuie să beneficieze de condiții egale. Dar acest lucru nu se obține prin închiderea transportului alternativ pentru că toată lumea să folosească doar taxiul”, spune Cătălin Codreanu, președinte Coaliţia pentru Economia Digitală.

Sursa foto: Ilona Andrei / G4Media

Comentarii

  1. “Precizările Coaliției pentru Economie Digitală care reprezintă platformele de transport alternativ “.
    Va rog sa corectati: Coalitia are doar 2 membri: Uber și Bolt. În România sunt autorizate 7 platforme. Deci Coalitia nu reprezinta piata de ride sharing ci o parte din ea.

  2. Activitatea de taxi si ridesharing sa fie reglementata intr-un singur loc . Legislatia sa nu favorizeze pe nimeni . Numai utilizatorii trebuie sa decida cine ramine in piata . In opinia mea taximetristii sint incapabili sa desfasoare activitatea intr-o piata libera . Activitatea de taximetrie este identica cu cea de acum 30 de ani . Multa constipare mintala in taximetrie . Nu poti sa invoci motive sociale ca sa fii sustinut . Nu esti capabil sa oferi servicii cerute de client ? Te apuci de altceva .

  3. Doresc doar sa elimine concurenta sunt suparati ca nu pot face asa des preturi preferentiale in functie de zona unde raman acesti taximetristi, sau sa bage refuzurile cu eu ma retrag altundeva dar 100 lei si te duc….e ok romania atat poate

  4. Ce glumă sinistră … 😂 Cui eliberați dvs 3780 de licențe ? 🤔 S-au mai bine pentru ce ? Primăria avea datoria conform legii 38 , să reprezinte și să apere interesele taximetriei ! Nu ați făcut-o niciodată ! Nici o implicare ! Este falsă reacția dvs . Trebuia să fiți lângă noi în piață ! V-o spune un taximetrist care protestează în continuare !

    • Protestează mult și bine, economia de piață decide cine rămâne si cine nu. Taximetristii sa solicite aceleași condiții ca ride sharingul, eliminarea aparatelor de taxat, cda sa se poată face doar prin aplicație. Ce nu au înțeles taximetriștii este ca nu sunt în pas cu dezvoltarea digitala și nu au susținere sociala. Nu faci fata mediului concurențial în acest domeniu, atunci pleci acasă. De ce nu treci la concurenta, îți spun eu de ce: cursa se cda prin aplicație, traseul se știe și de client, și cel mai important se cunoaște prețul înainte de efectuarea cursei, asa ca adio maimuță, adio tarif umflat, adio negocierea cursei, adio ciubuc, adio refuzul cursei și lista poate continua…

    • Da când refuzi curse, ești jegos îmbrăcat și vorbești necorespunzător atunci de ce nu protestezi. Ai mers vreodată cu Uber sau Bolt sa vezi și să înveți cum ar trebui făcută meseria asta?

      • In 3 propozitii ai ucis limba română. In zona ta folclorică ,Bucure, oamenii sunt jegoși, prosti și răi. Asta se aplică si la taximetriști si la clienți. Si nu bucureștenii get beget, ci ăia care au eșuat prin București din alte părți, oameni aterizati acolo doar pentru bani. Si tu probabil esti unul dintre mizerabilii ăia care strică renumele orașului. Ți-o spune un taximetrist care este spălat, are masina curată si nu refuză nici o cursa de 7 lei. Si să stii că in Oradea suntem mai multi așa decât cei ca tine.

        • Țin sa te contrazic pentru ca în Oradea nu te duce nici un taximetru cu 7 ron și taximetriști mănâncă în mașină pâine cu slană și ceapa. Apoi mai ai curajul sa vorbești de curățenie, spălat etc etc…

    • Un comentariu ,,la comanda,, ,Probabil mânjit cu ceva din banii care nu se plătesc taxe în țara noastră… Ești unul care se bucură când o cursă de 30 de lei și plătești 12

      • Lol. Tu așa comentezi la fi3care care nu zice ca tine. Taximetristii sunt cei mai mari evazionisti. Nu vrei sa zici cum va obliga firma de taxi sa nu scoateti bonuri mai mult de 70 ron pe zi ?

  5. Când taximetriștii nu o sa mai fie curve de oameni care te duc pe cel mai lung traseu posibil in loc de cel mai scurt, și tarifele o sa fie știute înainte de începerea cursei și nu la final atunci sa protesteze. Cine îi corect și nu se duce pe unde vrea el numai că să scoată banii de pe spatele altora câștigă.

  6. Să înțeleg că domnul Nicușor mai visează încă un mandat la primăria București,. Acesta este un vis umed cum este și cel al taximetriștilor de altfel care visează eliminarea concurenței sunt atât de bătuți în cap și inculți încât nu realizează că românul/ clientul mă refer decide Cu ce merge adică banul este în buzunarul lui face ce vrea cu el. Nicușor Dan să rămână la probleme mai grave ale capitalei iar taximetriștii la greva foamei în piața constituției sau unde sunt ei strânși.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *