Primii pași pentru electrificarea liniei de tren Constanţa – Mangalia, un coșmar în timpul sezonului estival. CFR Infrastructură a lansat licitaţia pentru studiul de fezabilitate

tren constanta mangalia

CFR Infrastructură a lansat licitaţia pentru realizarea studiului de fezabilitate necesar electrificării căii ferate Constanţa – Mangalia, o linie simplă cu o lungime de 43 kilometri. Această rută este foarte circulată în timpul verii, dar trenul face peste o oră între cele două orașe, atât pentru că oprește în fiecare stațiune, cât și pentru că linia este neelectrificată.

Electrificarea liniei Constanţa – Mangalia va permite creşterea vitezei trenurilor de călători până la 160 km/h, respectiv 120 km/h pentru garniturile de marfă, durata contractului estimat la 12 milioane lei fiind de 9 luni, precizează CFR Infrastructură.

„Obiectivele specifice ale programului sunt următoarele:

-creșterea vitezei de circulație a trenurilor la 160 km/h, respectiv 120 km/h;
-creșterea numărului de trenuri de călători, prin îmbunătățirea capacității de circulație;
-modernizarea/consolidarea/repararea clădirilor, spațiilor destinate serviciilor pentru călători, a zonei comerciale și asigurarea facilităților pentru persoanele cu mobilitate redusă, handicap vizual, auditiv;
-sistematizarea stațiilor CF și lucrări pregătitoare pentru dublarea de viitor; -dublarea tronsoanelor de cale ferată simplă, acolo unde necesitatea satisfacerii traficului prezent și de viitor o impune;
-îmbunătățirea condițiilor de călătorie și creșterea gradului de siguranță, gestionând în același timp impactul asupra mediului, în conformitate cu standardele europene”, a transmis, CFR Infrastructură.

Termenul pentru depunerea ofertelor este 7 iunie 2021. Între Constanţa şi staţiunile din sudul Litoralului, trenurile de călători circulă cadenţat dar cu tracţiune diesel, iar în sezonul estival garniturile care vin dinspre Bucureşti schimbă locomotiva electrică la Constanţa, manevră care durează câteva minute. În plus, vara climatizarea face mai greu faţă în trenurile cu tracţiune diesel.

Alte linii principale pentru care CFR propune electrificarea:

Cel mai important proiect feroviar cuprins şi în PNRR – Planul Naţional pentru Relansare şi Rezilienţă este modernizarea şi electrificarea liniei de 166 de kilometri dintre Cluj Napoca şi frontiera cu Ungaria, potrivit unui răspuns CFR Infrastructură pentru Economedia, astfel:

Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor – etapa de elaborare a studiului de fezabilitate, cu termen estimat de de finalizare în luna septembrie 2021 și care are la acest moment o valoare estimată a investiției de 7.597 mil lei;

Craiova – Calafat – studiul de fezabilitate a fost finalizat, proiectul fiind în etapa de aprobare a indicatorilor tehnico-economici, iar valoarea investiției este de 3.025 mil lei;

București Nord – Giurgiu Nord – etapa de elaborare a studiului de fezabilitate, cu termen estimat de de finalizare în luna septembrie 2021 și care are la acest moment o valoare estimată a investiției de 1.546 mil lei.

Comentarii

  1. ” creșterea vitezei de circulație a trenurilor la 160 km/h, respectiv 120 km/h;”
    Ruta Constanta – Mangalia – 43 km
    Statii cfr 9.
    Plus cele capăt de linie.
    Total 11.
    Una la 3 sau 4 km.
    Acum un tren face 1 ora sau 1 ora si 5 minute.
    Deci ar fi o viteza comercială de cca 40 km / h.
    Logic se naste intrebarea:
    Pe aceasta distanta cum sa ajungi la viteza de 120 km/ h când te opresti de 10 ori?
    Mai mergi 3 km mai puii frână, stai 2 minute sa urce călătorii si iar mergi 4 km cu 160 km la ora!
    😃
    Ce proiect PNRR!
    Fascinanta modernizarea României!
    Îmi spune cineva care va fi consumul de curent pentru transportul pasagerilor cu 120 km / h?
    Dar uzura accelerata a locomotivelor electrice care se importa prin PNRR care este?
    😄
    Ce proiect fezabil!
    Facut inginerii cu Biotera, Spiru si celelalte “fabrici”.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.