CFR Infrastructură a lansat licitaţia pentru realizarea studiului de fezabilitate necesar electrificării căii ferate Constanţa – Mangalia, o linie simplă cu o lungime de 43 kilometri. Această rută este foarte circulată în timpul verii, dar trenul face peste o oră între cele două orașe, atât pentru că oprește în fiecare stațiune, cât și pentru că linia este neelectrificată.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Electrificarea liniei Constanţa – Mangalia va permite creşterea vitezei trenurilor de călători până la 160 km/h, respectiv 120 km/h pentru garniturile de marfă, durata contractului estimat la 12 milioane lei fiind de 9 luni, precizează CFR Infrastructură.

„Obiectivele specifice ale programului sunt următoarele:

-creșterea vitezei de circulație a trenurilor la 160 km/h, respectiv 120 km/h;
-creșterea numărului de trenuri de călători, prin îmbunătățirea capacității de circulație;
-modernizarea/consolidarea/repararea clădirilor, spațiilor destinate serviciilor pentru călători, a zonei comerciale și asigurarea facilităților pentru persoanele cu mobilitate redusă, handicap vizual, auditiv;
-sistematizarea stațiilor CF și lucrări pregătitoare pentru dublarea de viitor; -dublarea tronsoanelor de cale ferată simplă, acolo unde necesitatea satisfacerii traficului prezent și de viitor o impune;
-îmbunătățirea condițiilor de călătorie și creșterea gradului de siguranță, gestionând în același timp impactul asupra mediului, în conformitate cu standardele europene”, a transmis, CFR Infrastructură.

Analize Economedia

studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie
industrie forta de munca somaj industrial uzina fabrica manufactura muncitor muncitor necalificat

Termenul pentru depunerea ofertelor este 7 iunie 2021. Între Constanţa şi staţiunile din sudul Litoralului, trenurile de călători circulă cadenţat dar cu tracţiune diesel, iar în sezonul estival garniturile care vin dinspre Bucureşti schimbă locomotiva electrică la Constanţa, manevră care durează câteva minute. În plus, vara climatizarea face mai greu faţă în trenurile cu tracţiune diesel.

Alte linii principale pentru care CFR propune electrificarea:

Cel mai important proiect feroviar cuprins şi în PNRR – Planul Naţional pentru Relansare şi Rezilienţă este modernizarea şi electrificarea liniei de 166 de kilometri dintre Cluj Napoca şi frontiera cu Ungaria, potrivit unui răspuns CFR Infrastructură pentru Economedia, astfel:

Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor – etapa de elaborare a studiului de fezabilitate, cu termen estimat de de finalizare în luna septembrie 2021 și care are la acest moment o valoare estimată a investiției de 7.597 mil lei;

Craiova – Calafat – studiul de fezabilitate a fost finalizat, proiectul fiind în etapa de aprobare a indicatorilor tehnico-economici, iar valoarea investiției este de 3.025 mil lei;

București Nord – Giurgiu Nord – etapa de elaborare a studiului de fezabilitate, cu termen estimat de de finalizare în luna septembrie 2021 și care are la acest moment o valoare estimată a investiției de 1.546 mil lei.