ABN Systems International, companie care deține brandul românesc de aplicații, produse și accesorii Smart Home, Tellur, a încheiat marți, 4 ianuarie, prima ofertă publică inițială primară de vânzare de acțiuni din istoria pieței AeRO a Bursei de Valori București și, totodată, prima ofertă de acest tip în care toți investitorii au putut alege de la început, în regim de licitație, prețul la care au putut subscrie.
Derulată în perioada 15 decembrie 2021 – 4 ianuarie 2022, oferta a fost intermediată de brokerul de retail TradeVille.
În ofertă au fost subscrise 1.059.434 de acțiuni, numărul total de subscrieri fiind de 859. Prețul final stabilit în ofertă a fost de 5,18 lei/acțiune. În urma încheierii ofertei, capitalizarea anticipată a ABN Systems International se situează la 99.090.468 de lei, adică 20.032.845 de euro.
Fondurile atrase în ofertă vor fi folosite pentru susținerea nevoilor de creștere a cifrei de afaceri, având în vedere contextul de business și potențialul anticipat de extindere a piețelor externe. Pe lângă intenția de a folosi resursele atrase în vederea obținerii de capital de lucru adițional, ABN Systems International ia în considerare potențiale investiții și achiziții de branduri sau companii care prezintă sinergie cu modelul de business actual.
ABN Systems International va face demersurile necesare listării acțiunilor sale pe sistemul multilateral de tranzacționare operat de Bursa de Valori București, pe piața AeRO, cu simbolul ABN. Listarea va fi asistată de TradeVille în calitatea sa de Consultant Autorizat.
Fondată în 2002, ABN Systems International, deţinătoarea brandului Tellur, oferă soluţii integrate de mobilitate, infrastructură IT şi de stocare, sisteme de supraveghere video, echipamente şi automatizări industriale. Alături de propriul brand, Tellur, ABN Systems International distribuie peste 170 de branduri internaționale în 25 de țări de pe 4 continente, având un portofoliu de peste 30.000 de produse. Exporturile, care au deja o pondere de peste 52% din totalul cifrei de afaceri a companiei, au crescut cu 114% în primul semestru din 2021 (față de perioada similară din 2020). ABN Systems International își propune o extindere accelerată a canalelor de vânzare externe, atât prin accesarea unor noi piețe (India, Turcia, statele din Orientul Apropiat și din fosta URSS din 2022), cât și prin consolidarea celor actuale.