Suedezii de la Hybrit au produs primul lot de oțel fabricat fără a utiliza energia electrică pe bază de cărbune. Oțelul, denumit „oțel verde”, va fi livrat către o altă companie suedeză, Volvo, care intenționează să îl utilizeze în fabricarea vehiculelor și componentelor de ultimă generație, scrie The Guardian.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Potrivit Hybrit, livrările de „oțel verde” către Volvo sunt doar o probă înainte de startul  producției comerciale în masă, programat în 2026. Volvo, însă, a anunțat că va începe în acest an producția de vehicule prototip și componente care să includă oțelul verde.

Producția de oțel pe bază de cărbune reprezintă aproximativ 8% din emisiile globale de gaze cu efect de seră, iar succesul în producția de oțel verde ar revoluționa nu doar siderurgia, dar și producătorii de echipamente grele, de mașini sau constructorii.

Analize Economedia

om robot industria automotive
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie

Hybrit a început în urmă cu un an operațiunile de testare a acestui material la fabrica sa din orașul Lulea, din nordul Suediei și își propune să înlocuiască cărbunele metalurgic, necesar în mod tradițional pentru fabricarea oțelului pe bază de minereu, cu energie electrică regenerabilă și hidrogen. De altfel, hidrogenul este o parte esențială a planului UE de a atinge obiectivul de neutralitate climatică din punctul de vedere al emisiilor de gaze cu efect de seră până în 2050.

Compania Hybrit este deținută de producătorul de oțel SSAB, compania publică de energie Vattenfall și compania minieră suedeză  LKAB.

SSAB, compania suedeză înființată în 1978 și specializată în prelucrarea materiei prime în oțel, produce 10% dintre emisiile de dioxid de carbon ale Suediei și 7% dintre cele produse în Finlanda.

„Scopul este să livrăm oțel verde pe piață și să dezvoltăm tehnologia la scară industrială încă din 2026”, au precizat reprezentanții SSAB.

O altă companie interesată să dezvolte tehnologii pentru producerea oțelului verde, H2 Green Steel, intenționează să construiască în nordul Suediei o fabrică pentru producerea oțelului fără combustibili fosili, inclusiv o instalație de hidrogen sustenabilă, care să devină funcțională începând cu anul 2024.