EuroCommerce, principala organizație europeană care reprezintă sectorul comerțului cu amănuntul și cu ridicata, îi solicită vicepreședintelui executiv al Comisiei Europene, Stéphane Séjourné, ca Uniunea Europeană să ia acțiuni curajoase împotriva concurenței neloiale din partea comercianților din state din afara UE. Amintim că platforme precum Shein și Temu inundă piața europeană cu produse ieftine din China.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

EuroCommerce reunește membri din aproximativ 27 de țări, reprezentând în principal IMM-uri și unele întreprinderi mari și federații de întreprinderi la nivel european sau național.

EuroCommerce – asociația europeană a comerțului cu amănuntul și cu ridicata – s-a întâlnit cu vicepreședintele executiv al Comisiei Europene, Stéphane Séjourné, pentru a prezenta un apel unitar la acțiuni urgente în vederea consolidării competitivității și rezilienței sectorului european al comerțului cu amănuntul și cu ridicata.

Analize Economedia

om robot industria automotive
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie

Una dintre principalele preocupări ridicate a fost amenințarea tot mai mare a concurenței neloiale din partea platformelor și comercianților din țări terțe.

Directorul general al EuroCommerce, Christel Delberghe, a avertizat că întreprinderile din UE sunt subminate de concurenți din afara UE care adesea ignoră standardele și legislația UE. „Avem nevoie de o aplicare mai strictă, de o reformă rapidă a vămilor și a CPC și de un cadru de coordonare la nivelul UE”, a declarat aceasta.

În timpul reuniunii, președintele EuroCommerce, Juan Manuel Morales, a subliniat amploarea și importanța sectorului: 26 de milioane de locuri de muncă directe, 5 milioane de întreprinderi – în marea lor majoritate IMM-uri – și un rol central în deservirea zilnică a consumatorilor și a întreprinderilor. „Ne transformăm rapid”, a declarat Morales, „dar ne confruntăm cu provocări din ce în ce mai mari – de la tensiuni geopolitice și războaie tarifare până la o avalanșă de colete conținând produse neconforme care subminează concurența loială.”

Comercianții cu amănuntul și angrosiștii au salutat Strategia privind piața unică și au solicitat, de asemenea, progrese mai rapide în abordarea barierelor de reglementare, a constrângerilor teritoriale de aprovizionare și a controalelor naționale ale prețurilor care denaturează concurența și subminează investițiile.

Au fost făcute apeluri pentru o aplicare mai strictă a legislației, inclusiv măsuri mai rapide privind încălcările în cazul în care normele naționale subminează piața unică și ar putea încuraja alte state membre să introducă restricții similare.

„EuroCommerce sprijină accentul reînnoit al Comisiei pe competitivitate și investiții și a solicitat o mai mare recunoaștere a diversității și nevoilor specifice ale sectorului. Au fost făcute apeluri pentru o simplificare urgentă a reglementărilor și pentru măsuri de abordare a fragmentării pieței, care continuă să descurajeze investițiile.
Mesajul EuroCommerce a fost clar: sectorul este pregătit să sprijine ambițiile economice și ecologice ale UE și, pentru a prospera, are nevoie de condiții de concurență echitabile, de o reglementare mai inteligentă, de o piață unică funcțională și de o aplicare mai strictă”, conchide EuroCommerce.