Producătorii germani de automobile ar putea crește prețurile mașinilor, deoarece cererea de vehicule noi depășește oferta care încă se confruntă cu penuria de semiconductori.
Acest lucru apare într-o cercetare a institutului de economie Ifo din München, care întocmește cel mai urmărit sondaj de afaceri din țară. Se spune că situația din industria auto sa îmbunătățit la începutul anului, chiar dacă condițiile pentru furnizori s-au înrăutățit, scrie autonews.com.
„Un posibil motiv pentru acest lucru este că producătorii de automobile au reușit să atragă clienții la bord cu creșterile de preț, în timp ce furnizorii nu au făcut-o”, a declarat Oliver Falck, directorul Centrului Ifo pentru Organizare Industrială și Noi Tehnologii.
Dovezile că producătorii de automobile sunt capabili să taxeze mai mult clienții ar putea indica mai multe presiuni inflaționiste în cea mai mare economie a Europei. Creșterea anuală a prețurilor a atins 6% la sfârșitul anului trecut și s-a diminuat mult mai puțin decât se aștepta în ultimele săptămâni.
Economia Germaniei condusă de producție și-a revenit mai lentă decât cea similară în urma pandemiei, pe fondul unei restrângeri globale a ofertei care a lăsat aproape o cincime din angajații din sectorul auto concediați în decembrie.
Înmatriculările de mașini noi au scăzut cu 10% în Germania anul trecut, la 2,6 milioane de vehicule, o scădere declanșată în mare parte de deficitul global de cipuri semiconductoare.
Deoarece numărul de mașini produse rămâne scăzut și cererea este mare, producătorii auto pot cere prețuri mai mari, a spus Falck.
„Piața pentru mașini noi a fost curățată”, a spus el. „Așadar, dealerii își pot vinde stocurile clienților fără a oferi reduceri.”