Producătorii auto germani ar putea scumpi mașinile și în 2022, după o creștere cu 6% a prețurilor în 2021

mercedes benz, eqs, masina electrica Sursa foto: Mercedes Benz

Producătorii germani de automobile ar putea crește prețurile mașinilor, deoarece cererea de vehicule noi depășește oferta care încă se confruntă cu penuria de semiconductori.

Acest lucru apare într-o cercetare a institutului de economie Ifo din München, care întocmește cel mai urmărit sondaj de afaceri din țară. Se spune că situația din industria auto sa îmbunătățit la începutul anului, chiar dacă condițiile pentru furnizori s-au înrăutățit, scrie autonews.com.

„Un posibil motiv pentru acest lucru este că producătorii de automobile au reușit să atragă clienții la bord cu creșterile de preț, în timp ce furnizorii nu au făcut-o”, a declarat Oliver Falck, directorul Centrului Ifo pentru Organizare Industrială și Noi Tehnologii.

Analize Economedia

inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1

Dovezile că producătorii de automobile sunt capabili să taxeze mai mult clienții ar putea indica mai multe presiuni inflaționiste în cea mai mare economie a Europei. Creșterea anuală a prețurilor a atins 6% la sfârșitul anului trecut și s-a diminuat mult mai puțin decât se aștepta în ultimele săptămâni.

Economia Germaniei condusă de producție și-a revenit mai lentă decât cea similară în urma pandemiei, pe fondul unei restrângeri globale a ofertei care a lăsat aproape o cincime din angajații din sectorul auto concediați în decembrie.

Înmatriculările de mașini noi au scăzut cu 10% în Germania anul trecut, la 2,6 milioane de vehicule, o scădere declanșată în mare parte de deficitul global de cipuri semiconductoare.

Deoarece numărul de mașini produse rămâne scăzut și cererea este mare, producătorii auto pot cere prețuri mai mari, a spus Falck.

„Piața pentru mașini noi a fost curățată”, a spus el. „Așadar, dealerii își pot vinde stocurile clienților fără a oferi reduceri.”

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: