Producătorii auto precum Volkswagen și Mercedes-Benz trebuie să plătească despăgubiri pentru dispozitivele ilegale de control a emisiilor, a decis o instanță germană

Volkswagen Pexels Foto: Volkswagen / Pexels.com

Producătorii auto trebuie să plătească compensații pentru vehiculele diesel echipate cu dispozitive ilegale de control al emisiilor, a decis luni cea mai înaltă instanță federală din Germania, într-un caz care ar putea costa Volkswagen, Mercedes-Benz și alții milioane de euro, scrie Reuters.

Companiile ar putea datora proprietarilor între 5% și 15% din prețul de achiziție al vehiculului lor, a decis instanța, într-un caz împotriva Volkswagen, a mărcii sale Audi și a Mercedes-Benz  care are implicații pentru procese similare.

Judecătoarea a anulat respingerea anterioară de către instanțe a unor astfel de cereri și le-a retrimis la curțile de apel. Ea a declarat că este de datoria producătorilor de automobile să dovedească faptul că așa-numitele dispozitive de invalidare erau funcționale și nu ilegale.

Analize Economedia

Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu

Dispozitivele de invalidare sunt mecanisme sau programe informatice care pot modifica nivelurile de emisii ale vehiculelor, ceea ce a dus la numeroase litigii în instanță pentru a stabili dacă producătorii le folosesc în mod necorespunzător pentru a masca adevăratele niveluri de poluare ale vehiculelor lor.

Constructorii auto susțin că dispozitivele, care sunt activate doar la anumite temperaturi, sunt necesare pentru a proteja motorul și sunt în conformitate cu legea.

Dar instanțele europene susțin din ce în ce mai mult proprietarii de mașini și grupurile de mediu care solicită rechemări și despăgubiri pentru vehiculele cu astfel de dispozitive, o rămășiță cu costuri ridicate a scandalului diesel din 2015 – care a avut în centru Volkswagen – într-un moment în care industria este presată să se concentreze pe tranziția către vehiculele electrice.

 

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: