Producătorii auto trebuie să plătească compensații pentru vehiculele diesel echipate cu dispozitive ilegale de control al emisiilor, a decis luni cea mai înaltă instanță federală din Germania, într-un caz care ar putea costa Volkswagen, Mercedes-Benz și alții milioane de euro, scrie Reuters.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Companiile ar putea datora proprietarilor între 5% și 15% din prețul de achiziție al vehiculului lor, a decis instanța, într-un caz împotriva Volkswagen, a mărcii sale Audi și a Mercedes-Benz  care are implicații pentru procese similare.

Judecătoarea a anulat respingerea anterioară de către instanțe a unor astfel de cereri și le-a retrimis la curțile de apel. Ea a declarat că este de datoria producătorilor de automobile să dovedească faptul că așa-numitele dispozitive de invalidare erau funcționale și nu ilegale.

Analize Economedia

Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie
industrie forta de munca somaj industrial uzina fabrica manufactura muncitor muncitor necalificat
blindate, armata, militar

Dispozitivele de invalidare sunt mecanisme sau programe informatice care pot modifica nivelurile de emisii ale vehiculelor, ceea ce a dus la numeroase litigii în instanță pentru a stabili dacă producătorii le folosesc în mod necorespunzător pentru a masca adevăratele niveluri de poluare ale vehiculelor lor.

Constructorii auto susțin că dispozitivele, care sunt activate doar la anumite temperaturi, sunt necesare pentru a proteja motorul și sunt în conformitate cu legea.

Dar instanțele europene susțin din ce în ce mai mult proprietarii de mașini și grupurile de mediu care solicită rechemări și despăgubiri pentru vehiculele cu astfel de dispozitive, o rămășiță cu costuri ridicate a scandalului diesel din 2015 – care a avut în centru Volkswagen – într-un moment în care industria este presată să se concentreze pe tranziția către vehiculele electrice.