Producătorii și importatorii de automobile critică „redimensionarea drastică” a tichetelor Rabla: Va duce la o invazie a importurilor de autoturisme second-hand și va lovi mediul de afaceri autohton

rabla, masini, masini vechi, cimitir masini Sursa foto: Unspash/Sergio Souza

Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA) critică „redimensionarea drastică” a tichetelor Rabla, afirmând că va la o invazie a importurilor de autoturisme second-hand și va lovi mediul de afaceri autohton.

Amintim că Ministerul Finanțelor a clarificat pentru Economedia că, în „ordonanța trenuleț”, tichetul pentru programul Rabla se înjumătățește, atunci când dai la schimb un autovehicul sau două, de la 7.000 lei la 3.500 lei, respectiv de la 10.000 lei la 5.000 lei. Totodată, tichetul pentru programul Rabla Plus se micșorează de la maximul de 11.000 euro la 2.000 euro, o reducere de cinci ori a valorii.

„Cu profundă preocupare, Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA) semnalează nemulțumirea sa față de recentul proiect de Ordonanță de Urgență al Guvernului României de a reduce finanțarea proiectelor cu impact energetic, in speță de reducere a valorii tichetelor din programele Rabla și Rabla Plus. Considerăm că aceste măsuri vor avea un impact major nefavorabil asupra industriei auto, precum și asupra eforturilor de mediu ale țării. De asemenea Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA) semnalează impactul defavorabil al introducerii unei astfel de decizii prin Ordonanța de Urgență, cu consecințe negative asupra consumatorului final și al industriei auto. Este de menționat de asemenea că APIA nu a fost consultată pe marginea acestui subiect și nu i s-a oferit nici un detaliu legat de această Ordonanță de Urgență”, transmite Asociația.

APIA arată că redimensionarea drastică a acestor subvenții, fără un plan strategic care să ofere predictibilitate producătorilor, importatorilor, comercianților și clientului final este un pas înapoi în promovarea autoturismelor noi, nepoluante, conducând la o scădere dramatică a pieței autoturismelor noi. „Măsura proiectată reprezintă practic un stimulent pentru creșterea pieței de vehicule second-hand, majoritatea dintre acestea având un grad de poluare foarte ridicat și afectând totodată siguranța rutieră, dar și ca o lovitură dată exact acelui mediu de afaceri autohton care este cel mai important contribuabil pentru Statul Român în domeniul de activitate dedicat”, arată reprezentanții Asociației.

Analize Economedia

inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1

Conform APIA, astfel se compromit atât eforturile de modernizare a parcului auto național, cât și obiectivele României privind sustenabilitatea și reducerea emisiilor de carbon printr-o invazie și creștere exponențială a importurilor de autoturisme second-hand pentru care Guvernul României nu este pregătit.

„De asemenea, suntem îngrijorați că aceste schimbări vor aduce un prejudiciu semnificativ industriei auto, diminuând vânzările de autoturismelor noi și implicit contribuțiile importante la bugetul statului prin taxe și TVA. Acest lucru va duce la o scădere a investițiilor în noi tehnologii și inovații în domeniul auto, care sunt esențiale pentru progresul ecologic și economic al României”, mai transmite APIA.

Asociația face apel la Guvernul României să reconsidere de urgență aceasta decizie și să lucreze împreună cu reprezentanții industriei pentru a găsi soluții care să sprijine atât dezvoltarea industriei auto, cât și obiectivele de mediu. „Este esențial ca orice măsuri adoptate să fie bine echilibrate, având în vedere atât nevoile economice ale țării, cât și responsabilitățile sale ecologice”, arată Asociația.

Punctul de vedere APIA, exprimat public, a fost pentru o diminuare progresivă a valorii tichetelor din programele Rabla Plus si Rabla Clasic pe măsură ce costurile de fabricație și prețurile de vânzare ale mașinilor electrice vor scădea. „Considerăm că prin colaborare și dialog, putem asigura o tranziție echitabilă și eficientă către o mobilitate sustenabilă, care să beneficieze deopotrivă industria, consumatorii finali și mediul înconjurător”, conchide APIA.

Amintim că și Asociația Constructorilor de Automobile din România (ACAROM) a afirmat că sectorul auto va fi grav afectat de noile măsurile bugetar fiscale anunțate de Guvernul României. Potrivit Asociației, reducerea în mod neprevăzut și dezechilibrat a tichetelor Rabla (la jumătate din valoarea actuală) și Rabla Plus (la 1/5 din valoarea actuală) va duce la o prăbușire a pieței de vehicule noi, coroborată cu o creștere exponențială a importului de vehicule second hand.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Pe bună dreptate. Firesc ar fi fost ca subvenția să crească. Nu pentru a sprijini industria auto, ci pentru a fi funcțional programul, adică să înnoiască parcul auto.

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.