Producătorul auto german Mercedes-Benz își va actualiza gama de mașini cu motoare clasice, pe fondul încetinirii cererii pentru modelele electrice

diesel mercedes pexels sursa foto: Pexels

Mercedes-Benz a atenuat joi așteptările privind cererea de vehicule electrice și a declarat că își va actualiza gama de mașini cu motoare cu combustie până în deceniul următor, devenind cel mai recent producător auto care a semnalat un apetit mai lent decât se aștepta pentru mașinile electrice, scrie Reuters.

Compania, care s-a pregătit pentru vânzări complet electrice până în 2030, a declarat că acum se așteaptă ca vânzările electrificate – inclusiv cele hibride – să reprezinte până la 50% din total până la acea dată.

Directorul general Ola Kaellenius a avertizat spre sfârșitul anului trecut că nici măcar Europa nu va fi probabil pregătită până în 2030 pentru o gamă complet electrică, mai multe studii arătând că potențialii clienți se abțin din mai multe motive, printre care lipsa infrastructurii de încărcare și a unor modele electrice atractive.

Analize Economedia

salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda

Kaellenius a declarat că Mercedes-Benz a vrut ca clienții și investitorii să știe că este bine poziționată pentru a continua să producă mașini cu motoare cu combustie și că este pregătită să actualizeze tehnologia până în deceniul următor.

Planurile sale actuale de actualizare înseamnă că “este aproape ca și cum vom avea o nouă gamă în 2027, care ne va duce până în anii 2030”, a spus Kaellenius.

În timp ce producătorii și furnizorii de automobile pariază mult pe cererea viitoare de vehicule electrice, investițiile în dezvoltarea capacităților și a tehnologiilor au depășit cererea reală de vehicule electrice, sporind presiunea asupra companiilor pentru a reduce costurile.

Creșterea economică mai lentă, blocajele din lanțul de aprovizionare și tensiunile comerciale dintre China și atât SUA, cât și Uniunea Europeană au cântărit, de asemenea, asupra perspectivelor Mercedes-Benz pentru 2024, a declarat constructorul auto, prognozând un randament mai mic al vânzărilor în divizia sa de automobile și camionete.

Vânzările din primul trimestru vor fi probabil sub nivelul din anul precedent, a precizat compania.

Vânzările de vehicule electrificate, inclusiv cele de hibrizi, ar urma să rămână la aproximativ 19-21% din total, a spus Mercedes-Benz, în conformitate cu rapoartele din întreaga industrie privind o creștere mai lentă a cererii de vehicule electrice.

Constructorul de mașini de lux a raportat un randament ajustat al vânzărilor în divizia sa de automobile de 12,6% pentru 2023, în linie cu prognoza sa, în condițiile în care inflația și costurile legate de lanțul de aprovizionare, precum și lipsa componentelor au afectat profiturile sale.

Pentru 2024, a declarat că se așteaptă la un randament ajustat mai mic, de 10-12% pentru autoturisme și 12-14% pentru camionete, în scădere față de 15,1% anul trecut.

Compania a majorat prețul mediu cu 2%, la 74.200 de euro și a crescut cheltuielile pentru cercetare și dezvoltare pentru tehnologii viitoare, cum ar fi platforma MB.OS.

Profitul grupului înainte de dobânzi și taxe a scăzut la 19,7 miliarde de euro, de la 20,5 miliarde de euro anul trecut, în pofida unei creșteri de 2% a veniturilor.

 

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: