Stellantis a anunțat că va investi 103 milioane de euro (111,02 milioane de dolari) la unitatea sa Szentgotthard din Ungaria pentru a crește capacitatea de producție a modulelor cu acționare electrică (EDM) care vor ajuta producătorul auto să își dezvolte portofoliul de vehicule electrice, scrie Reuters.
Investiția este a treia a Stellantis într-o unitate de producție de electroeroziune, după Tremery-Metz din Franța și Kokomo, Indiana, în Statele Unite.
În plus, Stellantis mărește producția din 2024 a transmisiilor electrificate cu dublu ambreiaj (eDCT) de generație următoare pentru vehicule hibride și hibride plug-in la unitatea sa din Complexul Mirafiori, Italia.
Compania cu sediul în Olanda se așteaptă ca această extindere să o aducă mai aproape de obiectivele sale de electrificare de 100% din vânzările de vehicule electrice cu baterii în Europa până în 2030. Aceasta investește 50 de miliarde de dolari în eforturile de electrificare în următorul deceniu.
Extinderea de la fabrica Szentgotthard, care în prezent construiește motoare cu combustie internă pentru vehiculele Stellantis, va include prelucrarea componentelor cheie și asamblarea finală și testarea EDM-urilor 3 în 1.
Producția de EDM-uri la uzină este așteptată să înceapă la sfârșitul anului 2026.
EDM este o unitate integrată de motor electric, cutie de viteze și electronică de putere, utilizată atât în sistemele de propulsie pur electrice, cât și în cele hibride, care ajută la furnizarea unui cuplu ridicat, menținând în același timp eficiența sistemului.
Stellantis a fost înfiinţat în 2021, în urma fuziunii dintre grupul francez PSA şi cel italiano-american Fiat Chrysler, şi regrupează sub aceeaşi umbrelă mărci precum Fiat, PSA, Chrysler, Jeep, Citroen şi Alfa Romeo
Stellantis a prezentat în octombrie noul Citroen e-C3, un vehicul electric low-cost, cu un preţ de pornire de 23.300 de euro (24.540 dolari), menit să concureze cu modelele electrice accesibile ale firmele auto din China.
Vehiculele electrice (EV) sunt mult mai scumpe decât cele alimentate cu motoare cu combustie internă, iar producătorii auto europeni vor să lanseze modele mai ieftine, încurajaţi de subvenţiile guvernamentale.
Maşinile electrice de oraş din Europa costă în medie aproximativ 30.000 euro. Citroen e-C3 va concura cu Dacia Spring, care este asamblat în China.