Producătorul de componente auto Forvia, care deține fabrici și în România, vrea să renunţe la 13% din personalul din Europa până în 2028

hella sistem Foto: Hella, Facebook

Producătorul de componente auto Forvia, grupul format în urma fuziunii Faurecia şi Hella, a anunţat luni că intenţionează să elimine până la 10.000 de posturi în Europa pe parcursul următorilor cinci ani, inclusiv la Hella, în cadrul noului său program denumit „EU-Forward”, transmit Reuters şi AFP, citate de Agerpres.

La finele anului trecut, Forvia avea 75.500 de salariaţi în Europa, în special în Franţa, Germania, Polonia, Cehia şi Spania.

Al şaptelea mare producător mondial de componente auto, care are activităţi şi în România, a precizat că are de gând să îşi reducă forţa de muncă din Europa cu 13%, în principal prin reducerea drastică a recrutărilor şi plecări naturale.

Analize Economedia

salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda

„Rata noastră de plecări este cuprinsă între 2.000 până la 2.500 de persoane pe an. Deci, planul nu presupune deloc disponibilizarea a 10.000 de persoane. Ce înseamnă este să ne asigurăm că recrutările sunt limitate la ceea ce este absolut necesar”, a declarat directorul financiar Olivier Durand. Acesta a adăugat că restructurările vor afecta toate facilităţile companiei dar nu în mod similar. „Am avut o scădere a pieţei europene, şi nu vedem o posibilă creştere pe termen scurt şi mediu. Iar anumite facilităţi nu funcţionează la capacitate deplină”, a subliniat Olivier Durand.

Investitorii au salutat luni anunţul venit de la grupul Forvia (ex-Faurecia), ale cărui acţiuni au crescut cu 4,73% până la 16,83 euro, pe o piaţă bursieră care înregistra o scădere de 0,25%.

Mai mulţi producători de componente auto, precum Autoliv, Continental sau Michelin, au anunţat reduceri de efective pentru a se adapta la încetinirea pieţei auto în contextul tranziţiei la automobilele electrice. Organizaţiile sindicale din cadrul grupului Forvia urmează să fie informate, începând de luni, despre condiţiile din acest plan, denumit „EU-Forward”.

În anul 2023, Forvia a revenit pe profit, cu un rezultat net de 222 milioane de euro, la o cifră de afaceri de 27,2 miliarde de euro, în creştere cu 10,9% în ritm anual. Pentru acest an, grupul mizează pe o cifră de afaceri cuprinsă între 27,5 şi 28,5 miliarde de euro.

Obiectivul Forvia este acela de a reveni la o marjă operaţională de 6,6% în Europa, faţă de una de 2,5% anul trecut, graţie unor economii anuale de 500 de milioane de euro, începând din 2028. De asemenea, planurile Forvia ar urma să facă grupul mai puţin dependent de China, unde Forvia realizează 27% din vânzări dar cea mai mare parte a profiturilor.

În România, grupul Forvia are cinci fabrici Faurecia la Tălmaciu, Craiova, Mioveni, Râmnicu Vâlcea, Căţeasca şi încă cinci centre de proiectare şi dezvoltare, un centru administrativ şi trei unităţi de producţie HELLA la Timişoara, Arad, Lugoj, Craiova, Oradea şi Iaşi.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: