Producătorul de ceasuri Swatch a lansat un model în ediție specială ca o ironie la adresa tarifelor punitive de 39% impuse de președintele american Donald Trump împotriva Elveției.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
Numit modelul „WHAT IF…TARIFFS?”, ceasul are pe cadranul său cifrele trei și nouă inversate, făcând referire la taxa americană de 39% impusă importurilor elvețiene luna trecută.
Ceasul, lansat miercuri și cu un preț de vânzare de 139 de franci elvețieni (174 USD), este un produs în ediție limitată, a declarat un purtător de cuvânt al companiei pentru CNBC.
Modelul, care este disponibil doar în Elveția, apărea ca fiind epuizat pe site-ul producătorului elvețian de ceasuri vineri.
Purtătorul de cuvânt a adăugat că modelul a fost gândit ca o „provocare pozitivă” adresată autorităților și un semnal ferm pentru guvernul elvețian de a negocia o înțelegere mai bună.
„Provocarea într-un mod pozitiv este în ADN-ul Swatch”, au spus aceștia prin e-mail.
„Ne-am jucat cu tarifele de 39% impuse Elveției de către Statele Unite. Sperăm că această activare nu va dura mult, ci va fi cât mai scurtă posibil.”
„De îndată ce Statele Unite își vor schimba taxele vamale față de Elveția, vom opri imediat vânzarea acestui ceas,” au adăugat ei.
Trump a anunțat tarifele-șoc de 39% asupra Elveției pe 1 august, printre cele mai mari stabilite de președinte la nivel global.
Măsurile au provocat consternare din partea autorităților elvețiene și a companiilor autohtone, care se așteptau la o rată similară cu cea de 10% până la 15% aplicată altor parteneri comerciali importanți, precum Uniunea Europeană și Marea Britanie.
De atunci, negociatorii elvețieni au încercat să obțină o înțelegere mai bună, Secretarul american al Comerțului, Howard Lutnick, declarând pentru CNBC joi că cele două țări sunt susceptibile să „ajungă la o înțelegere.”
Producătorii elvețieni de ceasuri și industria de lux în general au fost afectați în mod special de aceste taxe, având în vedere dependența lor mare de consumatorii americani.
SUA au fost cea mai mare piață de desfacere pentru ceasurile elvețiene în 2024, cu exporturi totale de 4,37 miliarde de franci, conform Federației Industriei Elvețiene de Ceasuri.
Ediția limitată este o completare a colecției „WHAT IF…” a companiei, care de obicei include modele colorate ce se vând cu aproximativ 100 de franci.