Producătorul de materiale de construcţii TeraPlast Bistriţa a anunțat luni că a decis să înființeze o companie în Ungaria, după ce țara a devenit principala piață de export a grupului, conform unui anunț la Bursa de Valori Bucureşti.
Potrivit acestuia, Consiliul de Administrație al TeraPlast SA a aprobat în ședința din 2 septembrie 2022 constituirea unei societăți cu răspundere limitată în localitatea Berettyoujfalu, județul Hajdu-Bihar, cu un capital social total de 3.000.000 HUF.
„Noua societate va mări amprenta regională a Grupului și va reprezenta o bază logistică pentru acoperirea eficientă a pieței locale. Ungaria a devenit principala piață de export a Grupului TeraPlast, depășind Germania, iar această evoluție impune adaptarea activității de distribuție”, a transmis compania.
„Exporturile au continuat să crească în cadrul afacerilor Grupului, atât ca valoare, cât și ca pondere, iar după primele opt luni ale anului au atins nivelul de 18 milioane de lei, comparativ cu 7 milioane de lei în același interval din anul precedent. Susținem această activitate externă prin deschiderea unui depozit în Ungaria, un centru care ne va permite să administrăm mai bine și să răspundem eficient cererii de pe această piață dinamică”, a precizat Laszlo Vajda, Director Dezvoltare.
Grupul a mai deținut un depozit în Ungaria, specializat în distribuția de profile de tâmplărie. Facilitatea respectivă a făcut parte din tranzacția de vânzare a liniei de business Profile de tâmplărie către Dynamic Selling Group în 2021.
TeraPlast SA este compania-mamă a Grupului TeraPlast, format din companiile: TeraPlast, TeraGlass, TeraPlast Recycling, TeraPlast Folii Biodegradabile și Somplast.
Teraplast a încheiat anul 2021 cu afaceri de 615 milioane de lei, cu 55% mai mari decât în 2020 și aproape duble față de 2019, iar profitul net a urcat cu 50% față de 2020, până la 44,6 milioane de lei. În primul semestru din 2021, cifra de afaceri a companiei aferentă a crescut cu 37%, la 373,6 milioane de lei, însă profitul net a cunoscut o contracție, până la 16,4 milioane de lei (S1/2021: 28,7 milioane lei), pe un puternic efect de bază și ca urmare a punerii în funcțiune a noilor investiții, care sunt încă în faza de „ramp up”.