Producerea de maşini chinezeşti în Italia ar putea forţa Stellantis să ia unele decizii dificile, inclusiv închiderea de fabrici, a declarat miercuri şeful grupului franco-italian, singurul mare producător auto din Italia, transmite agenția Reuters, citată de News.ro.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Guvernul italian a spus că este în discuţii cu Tesla şi producătorii auto chinezi, inclusiv Chery Auto, pentru a-l atrage pe unul dintre ei să producă în Italia şi să crească producţia naţională de automobile, după ani de declin.

”Dacă cineva doreşte să introducă competiţia chineză, ar fi responsabil pentru deciziile nepopulare care ar putea fi luate. Dacă suntem sub presiune, singurul lucru pe care l-am putea face este să ne accelerăm eforturile de a creşte productivitatea pentru a fi competitivi”, a declarat CEO-ul Stellantis, Carlos Tavares, la un eveniment la Torino.

Analize Economedia

România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA

El a arătat că Stellantis va pierde probabil cotă de piaţă şi volume de vânzări.

”Atunci s-ar putea să nu avem nevoie de atâtea fabrici ca acum. Suntem gata de luptă, dar într-o luptă există victime”, a spus el.

Tavares a spus că speculaţiile că Stellantis ar dori să se retragă din Italia sunt ”ştiri false”.

”Investim masiv în Italia”, a spus Tavares, care în ultimele luni a intrat în conflict cu guvernul italian cu privire la nivelurile de producţie ale grupului în ţară.

El a anunţat că producătorul auto va extinde producţia celui mai bine vândut automobil de oraş pe benzină, Fiat Panda, până în 2030, în încercarea de a aduce clienţilor accesibilitate.

Versiunea cu motor cu ardere internă a Panda, care este produsă în Pomigliano d’Arco, lângă Napoli, ar urma să fie eliminată treptat în 2027, în timp ce o versiune nouă, electrificată, a vehiculului este aşteptată să fie lansată la sfârşitul acestui an.

Tavares a vorbit la un eveniment de inaugurare a unităţii Stellantis pentru producţia de transmisii eDCT (electrificate cu dublu ambreiaj) pentru vehicule electrice hibride şi hibride plug-in, la complexul Mirafiori al grupului din Torino.