Profesorii susțin că inteligența artificială ar putea ajuta studenții să facă temele în locul lor. Ce soluții „etice” de inteligență artificială vor să implementeze universitățile de top ca Oxford sau Cambridge 

student universitate Sursa foto: Pixabay

Profesorii atrag atenția că inteligența artificială i-ar putea ajuta pe studenți să trișeze și să facă temele în locul lor, sugerând că studenții ar trebui să completeze sarcinile oferite de profesori sub îndrumarea lor. Unele dintre universitățile de top din Marea Britanie spun că își vor adapta predarea și învățarea pentru a încorpora utilizarea „etică” a inteligenței artificiale, scrie publicația SkyNews.

Un set de principii care vor ajuta universitățile să profite de inteligența artificială a fost publicat de The Russell Group – care include instituții precum Oxford, Cambridge, Bristol și Durham.

Susținută de vicecancelarii celor 24 de universități din cadrul Grupului Russell, declarația spune că speră să sprijine utilizarea etică și responsabilă a unor instrumente precum ChatGPT, făcând în același timp un efort pentru a susține integritatea academică.

ChatGPT este o aplicație generativă bazată pe text, care poate răspunde la întrebări, răspunde la scenarii și compune eseuri. Există însă temeri că unii studenți ar putea să o folosească pentru a finaliza temele.

Cu toate acestea, în declarația universităților se spune că utilizarea inteligenței artificiale generative în predare și evaluări „are potențialul de a îmbunătăți experiența de învățare a studenților, de a îmbunătăți abilitățile de raționament critic și de a pregăti studenții pentru aplicațiile din lumea reală” ale tehnologiilor generative de inteligență artificială.

Gillian Keegan, ministrul Educației din Marea Britanie, a solicitat luna trecută dovezi cu privire la modul în care inteligența artificială generativă ar putea fi utilizată în mediul educațional, după ce unele dintre comisiile de examinare din țară au sugerat că școlile ar trebui să aibă posibilitatea de a obliga elevii să completeze lucrările de curs „în clasă, sub supraveghere directă”, pe fondul temerilor privind copiatul legate de inteligența artificială.

Grupul Russell a declarat: „Asigurarea integrității academice și a utilizării etice a IA generative poate fi realizată și prin cultivarea unui mediu în care studenții pot pune întrebări despre cazuri specifice de utilizare a acestora și pot discuta despre provocările asociate în mod deschis și fără teama de a fi penalizați.”

Profesorul Andrew Brass, șeful Școlii de Științe ale Sănătății de la Universitatea din Manchester, a declarat: „Ambele sunt de acord cu această idee. Știm că studenții utilizează deja această tehnologie, așa că întrebarea pentru noi, ca educatori, este cum îi pregătim cel mai bine pentru acest lucru și care sunt competențele pe care trebuie să le aibă pentru a ști cum să se angajeze în mod sensibil în utilizarea inteligenței artificiale generative? Din punctul nostru de vedere, este clar că acest lucru nu poate fi impus de sus în jos, ci prin colaborarea foarte strânsă cu studenții noștri pentru a co-crea îndrumările pe care le oferim. Dacă există restricții, de exemplu, este esențial să li se explice clar studenților de ce sunt impuse, altfel vom constata că aceștia vor găsi o modalitate de a le ocoli.”

Sursa foto: Pixabay

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *