Grupul BRD a realizat un profit net de 1,09 miliarde de lei după primele nouă luni ale acestui an, în scădere de la 1,23 miliarde de lei în perioada similară a anului trecut, potrivit unui comunicat al băncii transmis joi Bursei de la Bucureşti.
Activitatea de finanțare a companiilor a crescut cu 23,0% an/an, alimentată atât de performanță robustă pe segmentul IMM-urilor (+23,9% an/an), cât și de cea a clienților companii mari (+22,4% an/an).
“În primele nouă luni ale anului 2024, BRD a obținut performanțe comerciale solide pe toate segmentele de afaceri, marcând o creștere semnificativă a soldului creditelor nete, de 15% față de aceeași perioada din 2023. Segmentul companiilor a fost deosebit de puternic, crescând cu 23% în dinamică anuală, în timp ce segmentul retail s-a îmbunătățit notabil. Creditele nou acordate persoanelor fizice au atins niveluri record, totalizând 8,4 miliarde RON, cu o creștere remarcabilă de 48%, beneficiind de o cerere solidă atât a creditelor de consum, cât și a celor imobiliare”, a declarat Maria Rousseva A, CEO, BRD Groupe Societe Generale.
“Din punct de vedere financiar, creșterea veniturilor, determinată de volume mai mari pe toate segmentele de afaceri, împreună cu o gestionare disciplinată a costurilor și riscurilor, s-a tradus printr-o rată de rentabilitate a capitalurilor, ROE, ridicată și un raport cost-venituri îmbunătățit, dacă excludem impactul noii taxe pe cifra de afaceri. Indicatorii privind calitatea activelor sunt la niveluri sănătoase, lichiditatea și capitalul rămân solide, asigurând BRD o bună poziționare pentru creștere. Pe măsură ce anul avansează, BRD rămâne implicată în a echilibra activitatea robustă de creditare cu practici sustenabile și în inovarea digitală pentru a satisface nevoile în continuă evoluție ale clienților săi”, a completat Rousseva.
Soldul creditelor nete, inclusiv finanțarea prin leasing, a ajuns la 47,6 miliarde RON, marcând o creștere de +15,1% în dinamică anuală față de 30 septembrie 2023, determinată de activitatea puternică de creditare pe toate segmentele.
Segmentul companiilor a continuat să fie un motor cheie al creșterii, avansând cu 23% an/an, în timp ce dinamică segmentului retail a înregistrat o îmbunătățire notabilă, de la un ritm de creștere de +4,1% an/an la sfârșitul lunii septembrie 2023, la +10,0% an/an la sfârșitul lunii septembrie 2024.
Originarea creditelor pe segmentul persoanelor fizice a atins volume record în fiecare dintre cele trei trimestre și, de asemenea, pe întreagă perioada de nouă luni, ajungând la 8,4 miliarde RON, +48,4% față de primele 9 luni ale anului 2023, cu performanțe foarte bune atât pentru creditele de consum, cât și pentru locuințe. Producția de credite de consum a totalizat 5,4 miliarde RON, în creștere cu +40,4% față de anul precedent, în timp ce creditele noi pentru locuințe au crescut cu 65,7% față de anul precedent, apropiindu-se de 3 miliarde RON în primele 9 luni ale anului 2024. Aceste rezultate evidențiază atenția continuă îndreptată către clienți pentru a fi prima alegere a acestora în materie de finanțare.
La sfârșitul lunii septembrie 2024, soldul creditelor persoanelor fizice a crescut cu +8,5% față de anul precedent. În plus, clienții companii mici au adus o contribuție consistentă, soldul creditelor nete crescând cu +40,0% an/an, susținut de procese de creditare îmbunătățite și de participarea eficientă în cadrul programelor guvernamentale. Finanțarea pe segmentul companiilor a înregistrat o creștere robustă, soldul creditelor nete crescând cu 23,0% an/an la sfârșitul lunii septembrie 2024.
Companiile mari conduc creșterea din perspectiva volumelor (+22,4% în dinamică anuală), urmate de IMM-uri (+23,9% față de septembrie 2023), impulsionate și de programele guvernamentale.