Câștigătorul contractului pentru proiectarea preliminară a Drumului Expres Pitești – Mioveni va fi desemnat pe 7 februarie 2024 după o prelungire cu 30 de zile a perioadei pentru evaluarea ofertelor. Consiliul Județean Argeș care a lansat licitația pentru studiul de fezabilitate al Drumului Expres Pitești (A1) – Mioveni explică prelungirea evaluării celor trei oferte prin „volumul și complexitatea ofertelor depuse”, potrivit datelor publice din procedura de achiziție.
După rezilierea contractului dintre CNAIR și Search Corporation, Ministerul Transporturilor a transferat proiectul Consiliului Județean Argeș care a lansat licitația în august 2023. Trei firme de proiectare au depus oferte:
1. Ofertant unic: Like Consulting SRL,
2. Ofertant unic: M INFRA DESIGN & MANAGEMENT S.R.L.,
3. Asociere: H.V.I.D. CONSULTING GROUP (Leader), VIA DESIGN SRL
Licitația pentru proiectarea Drumului Expres Pitești – Mioveni a fost deblocată la începutul lunii decembrie 2023 după ce Consiliul Județean Argeș a acceptat în procedură un proiectant din Turcia (proiectantul Podului peste Bosfor), iar ofertantul M Infra Design din București și-a retras contestația despre care Economedia a scris aici. Ulterior, termenul pentru evaluarea celor trei oferte a fost 20 decembrie 2023, prelungit acum pentru 7 februarie 2024.
Studiul de Fezabilitate pentru Drumul Expres A1 – Pitești – Mioveni costă 2,8 milioane lei, iar durata de realizare este de 12 luni. În caietul de sarcini, CJ Argeș notează că legătura A1 – Mioveni trebuie să se facă pe un drum modern, iar ca proiecte de viitor se numără un Drum Expres Brașov – Câmpulung (deși este în licitație modernizarea DN 73).
„Traseul actual principal ce realizează legătura între Centura Mioveni Sud (Mioveni) și Autostrada A 1 (Centura Pitești) este asigurat de DN 73. Acest Drum Național are câte o bandă de circulație pe sens și un trafic foarte ridicat, cu sectoare pe care este atinsă capacitatea de circulație. Proiectul asigură, de asemenea un traseu de bună calitate pentru vehiculele de transport mărfuri între centrul industrial Mioveni și Pitești. Analiza fluxurilor de trafic din Modelul Național de Transport arată că standardul potrivit pentru acest proiect este Drum Expres”, arată documentația pe care a consultat-o Economedia.
Studiul de Fezabilitate va fi plătit de la Bugetul CJ Argeș, iar investiția va fi realizată prin fonduri europene. Consiliul Județean notează eronat POIM 2021-2027, acesta fiind de fapt, Programul Transport (PT) 2021-2027. Comisia de evaluare a Consiliului Județean Argeș a considerat oferta proiectantului M Infra Design& Management drept inacceptabilă pe motiv că subcontractantul și terț susținător, proiectantul Inpro Muhendislik din Turcia nu îndeplinește condițiile de experiență similară, potrivit contestației pe care a consultat-o Economedia. În contestația depusă pe 14 noiembrie, proiectantul din România susține că firma din Turcia a realizat în subcontractare proiectul celui de-al treilea pod peste Bosfor, parte din proiectul „Autostrada Marmara de Nord”, prin urmare îndeplinește criteriul experiență similiară (detalii aici). M Infra Design a fost înființată în 2022 a avut o cifră de afaceri de 74.000 lei și a raportat un singur angajat.
Firma de proiectare Inpro Muhendislik din Turcia participă la numeroase licitații CNAIR sau Primăriei București pentru proiectarea loturilor de autostradă sau Drum Expres (Radial București). Un contract câștigat este pentru Autostrada Sudului Filiași – Lugoj, lotul 4 Caransebeș – Lugoj unde contractul ar putea fi anulat pentru că întârzie/refuză să aducă toate actele necesare atribuirii, potrivit CNAIR.