Autostrada Sudului: Contractul pentru proiectarea lotului 4 Caransebeș – Lugoj va fi anulat, susține fostul secretar de stat Horațiu Cosma / CNAIR spune că turcii nu vor să aducă actele necesare

Filiasi Lugoj

Atribuirea contractului pentru proiectarea lotului 4 al „Autostrăzii Sudului” urmează să fie anulată, lotul dintre Caransebeș și Lugoj urmând să fie scos din nou la licitație, susține Horațiu Cosma, fost secretar de stat în Ministerul Transporturilor. CNAIR a confirmat într-un răspuns oficial că firma de proiectare din Turcia INPRO MÜHENDİSLİK MÜŞAVİRLİK ANONİM ŞİRKETİ „nu a prezentat toate documentele necesare în vederea semnării contractului de achiziţie publică în forma solicitată de Autoritatea Contractantă prin intermediul Documentaţiei de atribuire”, după cum Economedia a relatat aici.

Lotul 1 Filiași – Drobeta (70 km) este semnat cu DP Consult, iar lotul 2 Drobeta – Domașnea (65 km) cu Egis. Pe 10 octombrie a început etapa de proiectare a lotului 3 Domașnea – Caransebeș, contractul fiind semnat cu DP Consult pe 13 septembrie, după cum Economedia a scris aici.

„Sorin Grindeanu, ministrul PSD al Transporturilor, a devenit campionul absolut al proiectelor reziliate și anulate. Ministrul PSD a decis să anuleze încă o licitație pe drumul de mare viteză Craiova – Lugoj. În 2021 Cătălin Drulă a lansat licitația pentru proiectarea drumului rapid Craiova – Lugoj, o legătură rapidă și sigură între Oltenia și Banat. A fost primul pas concret în 30 de ani pentru acest proiect major pentru România. Anul trecut, Sorin Grindeanu a anulat ilegal acea licitație (decizie definitivă în justiție) și lansat în primăvara anului 2022 altă licitație, cu argumentul că scurtează termenele. În loc să scurteze termene, ministrul Sorin Grindeanu a blocat tot proiectul. Ministrul PSD a început procedura de anulare și pentru a doua licitație pe sectorul dintre Caransebeș și Lugoj, după ce nu a fost în stare să semneze contractul de proiectare cu firma câștigătoare. Astăzi se putea lucra din plin pe contractul de proiectare lansat de Cătălin Drulă. Dar Sorin Grindeanu s-a opus. În loc de asta, reia totul de la început pe ultimul sector. Asta înseamnă să îți bați joc de olteni și de bănățeni, de banul public și de șansa șoferilor de a scăpa de traseul lent și criminal de pe DN6”, spune Horațiu Cosma, fost secretar de stat în Ministerul Transporturilor.

Durata pentru realizarea Studiilor de Fezabilitate pentru cele 4 loturi este cuprinsă între 18 luni și 26 de luni.

Lotul 1: Filiași – Drobeta Turnu Severin (70 km), 18 luni

Lotul 2: Drobeta Turnu Severin – Domașnea (65 km), 26 de luni

Lotul 3: Domașnea – Caransebeș (45 km), 22 de luni

Lotul 4: Caransebeș – Lugoj (50 km), 18 luni

Sunt termene realiste care permit ulterior construcția acestui drum de mare viteză într-o perioadă de timp decentă”, afirma, la lansarea licitațiilor, ministrul Sorin Grindeanu.

Prima procedură pentru proiectarea completă a Drumului de mare viteză Craiova – Lugoj a fost lansată pe 1 iunie 2021 în mandatul ministrului Cătălin Drulă (43 de luni SF+ proiect tehnic), Egis a câștigat contractul, dar CNAIR a anulat procedura în mandatul ministrului Grindeanu și a lansat (aprilie 2022) licitații pentru patru secțiuni.

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *