Proiectul Aeroportului București Sud, scos de la naftalină în plină campanie: Primarul Băluță face un studiu de prefezabilitate / Expert: Va avea 11 milioane de pasageri în 2050

Aeroport București Sud captură Sursa Foto: Captură Aeroport București Sud

Primarul Sectorului 4, Daniel Băluță (PSD), candidat pentru un nou mandat, a anunțat vineri, 18 mai 2024, lansarea unui studiu de prefezabilitate pentru proiectul celui de-al treilea Aeroport al Bucureștiului, Aeroportul București Sud în zona localităților Grădiștea sau Adunații Copăceni (Giurgiu).

În urma studiului urmează să se stabilească sursa de finanțare, costurile estimate și durata de realizare, dar un studiu de oportunitate prezentat indică o estimare de trafic de 11 milioane de pasageri în 2050 și între 40 (scenariu prudent) și 65 de milioane de pasageri (scenariu optimist) în 2040 în regiunea Bucureștiului și, inclusiv, nordul Bulgariei.

Aeroportul va avea și trafic de marfă-cargo. Suprafața ar fi de 400 de hectare, iar costul estimat pentru exproprieri este de 4 milioane de euro.

Despre un aeroport în sudul Bucureștiului se discută de peste 10 ani, de la momentul închiderii Aeroportului Băneasa.

În septembrie 2023, primarul Băluță anunța realizarea studiilor de prefezabilitate și fezabilitate în următoarea lună.

„Asocierea va căpăta și forma documentelor. În următoarea lună vom putea realiza studiile de prefezabilitate și fezabilitate”, spunea el.

Întrebat despre localizare și finanțare, primarul Băluță a spus că mai multe date vor fi disponibile în august, la finalizarea studiului de prefezabilitate și că nu exclude posibilitatea finanțării prin parteneriat public privat sau chiar finanțare de la Bugetul de Stat.

„Este firesc să judecăm în perspectivă. Identificăm o necesitate majoră pentru acest oraș și pentru această zonă de dezvoltare, nu vorbim doar despre București. Ne dorim ca și în această parte, pe termen mediu și lung să satisfacem necesarul de transport de pasageri și de mărfuri în partea de sud a României și cu adresabilitate către vecinii din Bulgaria. După ce vom încheia această etapă, ne așteptăm ca în cursul lunii august să vă prezentăm rezultatele studiului de prefezabilitate, iar după vom avea studiul de fezabilitate. Apoi vom ști exact suprafața necesară, suma pentru investiție, care este modalitatea pentru finanțarea proiectului, să facem exproprierea și etapa ce mai importantă, procedura de atribuire”, declara Daniel Băluță.

Aeroporturile Otopeni și Băneasa (administrate de Ministerul Transporturilor, prin CNAB) au avut în 2023 aproape 15 milioane de pasageri (detalii aici), iar în pregătire este dezvoltarea unui nou terminal T2. De la București la Otopeni, transportul se face rutier pe DN 1 și feroviar pe linia CFR cu plecare din 40 în 40 de minute. Totodată, în 2028 ar urma să fie terminată Magistrala M6 Gara de Nord – 1 Mai – Aeroport. Pentru transportul spre Adunații Copăceni/Grădiștea, CNIR va lansa în licitație studiul de fezabilitate pentru Drumul Expres București – Giurgiu, iar în această vară se va redeschide linia CFR București – Giurgiu, deocamdată doar pentru automotoare.

Sursa Foto: Captură Aeroport București Sud

Comentarii

  1. Bucurestiul are doua aeroporturi deja, iar unul dintre ele e printre cele mai vechi din lume. Nu exista niciun motiv sa se mai faca inca unul. Vedem cum cu greu Aeroportul International Brasov Ghimbav reuseste sa scoata capul de sub pamant intr-o zona turistica cu potential enorm si cu un mediu de afaceri promitator si in continua expansiune.
    Toate fumigenele de campanie vor ramane in campanie si vor ajunge la cosul de gunoi al istoriei.

  2. A rezolvat tot in sector si trebuie aeroport. Pe acesti baieti ii mai trezeste cineva la realitate ? Dar mai vrea un mandat !!! Trist este ca multi oameni cred imbecilitatile astora , chiar si pentru sectorul pe care se presupune ca il conduce.

  3. Mda… de parcă Baluță mai are nevoie de vrăjeală în campania electorală. La sectorul 4 lucrurile sunt clare. Nu are probleme.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *